Nu måste jag också få skriva av mig lite här på detta forum. Har under många år följt diskussionerna hör med stor behållning men nu klarar jag inte av att stå vid sidan längre ?
För det första tycker jag laget sliter nått oerhört och har spelat upp sig rejält nu på slutet. Kan inte minnas när jag senaste tyckte Cluben gör en bra match 5-5 men idag är fan insatsen stabil. Trycker ner Växjö gång på gång med långa anfall i de två första perioderna. Om "bara" effektiviteten kan förbättras så räcker detta spel åtminstone till att klara sig från kval längre fram i vår. Miljonfrågan är ju bara hur man förbättrar effektiviteten med dagens trubbiga trupp, begränsade möjligheter att hämta ny kompetens av ekonomiska skäl samt ingen större vilja att förändra på ledarsidan.
Men till det som gör mig mest frustrerande: Många lag klagar ofta på motstuds dit och motstuds dit men jag har då aldrig varit med om denna digniteten av oflax. Varenda match ser spelat bra ut fram till att motståndarna på ett alltid lika okonventionellt sätt in pucken i mål. Så små studsar som förändrar matchbilden totalt. Att spelet delvis låser sig i det läget har jag ändå rätt stor förståelse för med de senaste matcherna historik. Visst ska man kunna hantera det bättre än vad man gör idag men det är en annan fråga.
För att inte avsluta första inlägget allt för negativt vill jag passa på att lyfta Lofqvist. Tycker han gör en riktigt bra match idag såväl offensivt som defensivt. Någon till som verkligen vågar och bryter mönstret utöver Little är precis vad som behövs just nu.