Senaste informationen om besökare imorgon är att 5500 biljetter är sålda. Jag räknar nog med ca 6000, inte mer än så. Tycker att det är förbannat tråkigt att vi inte kan fylla arenan mer än så mot HV.

Innan frågan kommer: ja, jag ska gå, jag är alltid där (missat en hittills). Jag eldar på mina nära, kära och kollegor att också gå. Om inte de går, varför ska någon annan?

jg wrote

Någon gång måste vi ju vinna eller?

Jinxpengen ska dock sättas i vanlig ordning! :lol:

Förra gången jinxa jag bara mig själv. Nu blir det 500 pix på X2.

Angående sålda biljetter är det tyvärr en riktigt dålig siffra. Det är höstlov och under höstlovet under förra säsongen sålde vi ut arenan en tisdag. Hade vi ens nåt 5000 om det inte var höstlov? Jag är tyvärr inte förvånad pga hur spelet sett ut. Jag är där i vilket fall som helst och tror i alla fall på en bra stämning.

Jocke_L wrote
jg wrote

Släng in era pengar då vi leder med 2-0. Mycket bättre odds då.

Skånefrippe wrote
Jocke_L wrote
jg wrote

Släng in era pengar då vi leder med 2-0. Mycket bättre odds då.

Hade fingret på knappen mot Växjö när det stod 2-0 till Cluben. Gav 7,5x pengarna. Men jag avstod haha

Ghoul wrote

Senaste informationen om besökare imorgon är att 5500 biljetter är sålda. Jag räknar nog med ca 6000, inte mer än så. Tycker att det är förbannat tråkigt att vi inte kan fylla arenan mer än så mot HV.

6000-gränsen passerades nyligen iallafall, men tycker också att det är tråkigt så här långt med publiksiffrorna. Vi kunde inte ens få till fullsatt när biljetterna var gratis och lördagsmatcherna har haft riktigt dåliga siffror så här långt. Rögle, Växjö och Malmö kanske inte är några publikdragande lag, men jag tycker ändå att det ska vara minst 6000 pers. på helgmatcher. Blir förhoppningsvis bättre publiksiffror efter uppehållet då vi har Leksand, Djurgården och Frölunda i de tre första hemmamatcherna, med de två sistnämnda på lördagar.

Att vi inte haft fullsatt trots gratis biljetter bevisar bara det alla redan vet; det är inte priset som är problemet. Problemet är att vi har ett högst mediokert lag som gör sitt yttersta för att hitta sätt att förlora på. Då är det bara vi obotliga idioterna som fortsätter gå på matcherna oavsett resultat, inte marginalsupportrarna. Vill man locka mer folk får man börja spela bättre. As simple as that.

Jag får väl erkänna jag är en idiot då 🙂 eftersom jag ska gå i morgon... 🙂

Sillen wrote

Jag får väl erkänna jag är en idiot då 🙂 eftersom jag ska gå i morgon... 🙂

Å jag är väl totalt insnöad har gott sedan 1970.......och fortsätter 🙂

🙂 [mention]QPR[/mention] tycker snarare du kan ges beteckningen ÄKTA supporter

Blir ståplats för mig med!

Jag kommer och sätter mig också..som vanligt.
Hoppas på en siffra runt 7000, jag tror att laget kommer att kriga som om det vore sista matchen. Ikväll vinner vi med 4-2 (Holös, Helewka, Little x2)

Kollar man enbart resultatet i förstaperioder ligger vi femma i SHL. Vi orkar inte hålla uppe presspelet och laget faller ihop så fort det kommer en motgång. Kan man få önska sig ett litet trendbrott här idag? Om vi släpper in ett mål så bemöter vi det genom att spela fokuserat. Om vi hamnar i underläge så kliver någon fram och trycker dit en puckjävel.

Tror fanimej på seger idag! Det har vi jobbat ihop till.

Jag hoppas att det lossnar och vi kan ta poäng. Fokus på defensiven för jag tycker vi ändå har ett helt ok anfallsspel, tighta till det, sätt press i egen zon istället för att stå i egen målgård och titta på.

Sträcker ut min pre-pubertala haka och säger..
4-2

Viktigt idag. Vi brukar ha loge och grejer mot HV och förnedra de stackars HV-fansen på jobbet. Så också idag. Med tanke på de senaste årens vinster så ligger vi illa till att få tillbaka en jävla massa skit..

Jocke_L wrote

Viktigt idag. Vi brukar ha loge och grejer mot HV och förnedra de stackars HV-fansen på jobbet. Så också idag. Med tanke på de senaste årens vinster så ligger vi illa till att få tillbaka en jävla massa skit..

Håller varenda tumme!

Har också loge idag med kollegor och kunder.
Är egentligen direkt olämplig fronta företaget i LHC-sammanhang. Man kan ju inte direkt hålla tillbaka.
Snälla vinn idag. Orkar inte bli ledsen ikväll igen

Företaget har loge idag också, tackade nej och samlade istället ihop ett eget sällskap på sex pers. Skönt att slippa sitta med kunder på hockey tycker jag, svårt att hålla sig i skinnet som tröjan skriver.

Matchen: jag hoppas att vi ånyo tar ledningen men att det håller. En underskattning från HV:s sida är inte trolig men samtidigt inte omöjlig. Skärpa i försvaret idag tack.

Räknar med Jonas i kassen.

Ghoul wrote

Företaget har loge idag också, tackade nej och samlade istället ihop ett eget sällskap på sex pers. Skönt att slippa sitta med kunder på hockey tycker jag, svårt att hålla sig i skinnet som tröjan skriver.

Matchen: jag hoppas att vi ånyo tar ledningen men att det håller. En underskattning från HV:s sida är inte trolig men samtidigt inte omöjlig. Skärpa i försvaret idag tack.

Räknar med Jonas i kassen.

Enig! Brukar alltid smita undan sånt här vanligen!

Inga kunder tillåtna här. Vi kan leva rövare om det så behövs. 😉

Ses på ståplats. Nu sjunger vi oss hesa för vårt lag!