Någon gång måste vi ju vinna eller?
Jinxpengen ska dock sättas i vanlig ordning! :lol:
Någon gång måste vi ju vinna eller?
Jinxpengen ska dock sättas i vanlig ordning! :lol:
Någon som har en uppfattning om vilken spelartyp Kärki är? Jag hoppas det är en tvåvägsspelare med främsta styrka i defensiven, annars känns den formationen farligt bakåt (precis som resterande linor..)
Men ändå helt rätt att satsa på tre producerande kedjor, iaf på pappret. Att sätta upp Robin och Jimmy har ju inte visat sig vara speciellt lyckat.
serbenz wroteNågon som har en uppfattning om vilken spelartyp Kärki är? Jag hoppas det är en tvåvägsspelare med främsta styrka i defensiven, annars känns den formationen farligt bakåt (precis som resterande linor..)
Men ändå helt rätt att satsa på tre producerande kedjor, iaf på pappret. Att sätta upp Robin och Jimmy har ju inte visat sig vara speciellt lyckat.
Kärki har väl beskrivit sig själv som mer offensiv i sin spelstil , bra skott osv.
Ställer alltså upp med
Little - Rissanen - Gordon
Lycksell - Helewka - Törnqvist
Kärki - Frycklund - Ottosson
Tittar man på detta objektivt så nog fan ser det bra ut. Tre kedjor som ska kunna producera. Eller är det bara önsketänkande?
Sen att LHCs defensiv är katastrof är en annan femma.
[mention]bloodandashes[/mention]
Håller med om att det ser helt okej bra ut.
Bara att be till högre hockeymakter att Kärki blir en superflipp och får förlängt.
Sam Lofquist ska in på backen och käka massor istid dessutom!
Det behövs också.
LHC vinner med 3-1
Detta skojar man inte bort, visst våra målvakter kanske inte får den hjälpen dem behöver samtidigt seriens bäst betalda målvakt SKA ha bättre siffror.
LHC:
Jonas Gustavsson - 9 matcher, 88.61% och 3.32 GAA
Jacob Johansson - 7 matcher, 87.26% och 3.40 GAA
HV71:
Hugo Alnefelt - 6 matcher, 92.52% och 1.77 GAA
Jonas Gunnarsson - 8 matcher, 92.17% och 2.12 GAA
[mention]Hockeytröjan[/mention] byt plats på Kreú och Lundmark annars köper jag dem kedjorna rakt av.
Sam bildar backpar med Hampus enligt Corren och ska vara spelklar till torsdagen bara den sista pappersexercisen går igenom.
Jag tror att vi kommer ut starkt, riktigt revanschsugna och gör en stark förstaperiod där vi har ledningen med 2-0. I andraperioden tappar vi spelet totalt och släpper upp HV till 2-3 varav en riktig tavla från Monstret där han kliver bakom kassen, stoppar puck och slår en pass rakt i gapet på en friställd HV-spelare som bara kan raka in den i öppen kasse. I tredjeperioden kommer vi inte till alls förutom ett par halvchanser. HV gör 4-2 på kontring och 5-2 i öppen kasse.
Spela så här:
Monstret (JJ / Nyvärvad Engstrand)
Hampus – Sam
Holös – Max
Eddie – Lundmark
(Kreü)
Little – Rissanen – Gordon
Olle – Frycklund – Törna
Kärki – Axel – Helewka
Jimmy – Sebbe – Robin (Begränsad speltid, främst BP)
Lite synd att det inte kommer fler från Könjöping. Det borde ju hata oss mer efter tidigare matchers incidenter även om WL och LHC tagit avstångd mot detta (vilket givetvis är rätt).
Men vi får inse att vi just nu drar samma fina intresse som skamfläcken Oskarshamn.
Matchen: Vi hittar tyvärr en väg till förlust ännu en gång men det kommer som vanligt se bra ut. Stundtals.
Hehe stack inte ut hakan alltför långt där, eller så sansar dom sig lite i första nu för att sopan inte ska ta slut i andra den här gången och spelar som skit hela matchen istället
Kanske dags att starta matchen utan målvakt och med 6 utespelare, så slipper vi göra första målet.
3-4 till Hv efter övertid. Bländande spel i första perioden ger oss 3-0, sen parkerar hv i vår zon.
North Banks supporters fick ställa in denna resa pga bara 12 anmälda, är vi så tråkiga att möta? Eller har HV bara kassa supportrar?
LHC engagerar väldigt få utanför Linköping som det verkar, känns som vi får klart minst utrymme av SHL lagen i riksmedia tex, artiklarna om LHCs matcher är svåra att ens hitta ibland på tex Aftonbladet och när man hittar dem handlar de mest om matchens motståndare.
Var väl åtminstone poppis att hata oss förut när vi var topplag och köpelag osv, nu not so much...
Nej denna match vinner LHC. Ingenting tyder på att LHC blir mer än MAX ett ingenmanslandslag denna säsong, men nog vinner även bottenlag matcher. Jag tror på denna, varför vet jag inte.
För övrigt känns det sjukt att Little är sexa i interna målligan, även om det skiljer väldigt lite i antal mål.
Sticker ut hakan och gissar att det blir en match där vi tidigt tar ledningen för att sedan falla ihop i andra perioden.
Blir gärna motbevisad.
Det enda vi vet är att vi inte vet.
Saknade spelare:
Anton Björkman
Mattias Bäckman
Dan Pettersson
Joe Whitney
Patrik Lundh
Filip Karlsson?
Fem senaste:
Växjö - Linköping 6-2
Linköping - Färjestad 3-4 OT
Oskarshamn - Linköping 3-2
Linköping - Örebro 2-5
Leksand - Linköping 2-5
Lagstatistik:
GPG - 2.00
GAPG - 3.57
PP - 21%, PK - 79%
Interna poängligan:
Olle Lycksell - 8P (3+5)
Broc Little - 8P (2+6)
Andrew Gordon - 7P (4+3)
Jaakko Rissanen - 7P (3+4)
Henrik Törnqvist - 6P (1+5)
Interna målvaktsligan:
Jonas Gustavsson - 9 matcher, 88.61% och 3.32 GAA
Jacob Johansson - 7 matcher, 87.26% och 3.40 GAA
Saknade spelare:
Adam Åhman
Christoffer Törngren
Fem senaste:
Färjestad - HV71 3-2
HV71 - Växjö 4-1
Örebro - HV71 1-3
Malmö - HV71 3-4 SO
HV71 - Färjestad 3-4
Lagstatistik:
GPG - 2.64
GAPG - 2.14
PP - 17%, PK - 85%
Interna poängligan
Markus Lauridsen - 9P (1+8)
Anthony Camara - 8P (3+5)
Linus Sandin - 7P (5+2)
Joakim Andersson - 7P (4+3)
Axel Holmström - 7P (4+3)
Interna målvaktsligan:
Hugo Alnefelt - 6 matcher, 92.52% och 1.77 GAA
Jonas Gunnarsson - 8 matcher, 92.17% och 2.12 GAA
Tidigare möten:
HV71 - Linköping 5-0
Sam Lofquist debuterar, sista hemmamatchen innan uppehållet.
Kom igen Cluben!
Käkade lunch i Saaben och kom precis när träningen började avslutas. Såg att Sebbe, Danne P och någon mer fick stanna och träna avslut (såg lite knackigt ut och som att de kom in i helt fel vinkel när de skulle skjuta men vad vet jag). Bert körde helt slut på Whitney som fick kriga på genom att åka från kortsida till kortsida. Såg ut som att han knappt kunde stå när det hela var över.
Missade dessvärre större delen av träningen och är lite bitter över det, hade gärna sett mer av laget än såhär. Drar inga växlar av det lilla jag såg. Mötte Åkerman på väg ut som verkade vara på gott humör.
En liten matrecension kan jag även bjuda på. Potatis får man ta i de mängder som önskas men endast två skivor kött/en bit fisk. Det snålas in på det dyra/ och det det goda! Salladsbuffén lever upp till förväntningarna och kaffet klagar jag inte heller över vilket kan vara katastrof på andra lunchställen. Nog med off topic - FRAMÅT CLUBEN!
[mention]Ghoul[/mention]
Fortsatt Off Topic då jag fokuserar min fråga kring maten...
Har de tagit bort "buffén"? - Vad är det för larv att inte få ta så mkt man vill längre?
Får väl kolla på fredag själv, men om det ska börja snålas när det är gött så lär folk hitta andra hak!
Raoulinho wrote@[raderad]
Fortsatt Off Topic då jag fokuserar min fråga kring maten...
Har de tagit bort "buffén"? - Vad är det för larv att inte få ta så mkt man vill längre?Får väl kolla på fredag själv, men om det ska börja snålas när det är gött så lär folk hitta andra hak!
Korrekt, fisk/kött läggs upp av personal. Potatisen var det däremot fritt fram att ta önskad mängd. Går pengarna till Cluben eller hur drivs restaurangen? Jag och restaurangchefen (tror jag att det är) har tjafsat lite i annat sammanhang vid hemmamatch. Tycker inte om honom.