Både Whitney och Gordon har betalt för och är tänkta att spela i någon av toppkedjorna. Om de inte är tillräckligt bra / någon annan är bättre tycker jag att det är helt rätt att andra kliver förbi. Namnet på ryggen / lönechecken ska inte spela någon roll.
Kan dock tycka att det är lite väl tidigt att peta Whitney. Hade nog gett honom några chanser till. Gordon har inte fått någon chans i topplina. Det tycker jag är synd. Problemet är att vi har för många halvdana ”toppspelare”. Med fullt lag måste ett par sådana ner i fjärdelina/bänken även om de ursprungligen tänkta för högre kedjor.
Imorgon, med Frycklund borta, hade jag dock spelat Jimmy som center, petat Filip och ersatt med Axel samt fortsatt med Whitney på vingen i andra.
Vid fullt lag är det fan inte lätt. Det blir lite skevt hur man än gör. Jimmy är för bra för fjärde men det tycker jag nog egentligen att Gordon är också, även om det inte går så snabbt. Hade velat testa något likt nedan.. Men då hamnar Whitney på bänken likt fan.
Broc - Rissanen - Gordon
Lundh - Frycklund - Sörensen
Olle - Axel - Törna
Jimmy - Robin - Sebbe
(Whitney, Filip)