Glöm inte bort att Tornby köpcentrum har ett ICA-Maxi också. Vad jag förstår är ett ICA Maxi i ett köpcentrum ungefär detsamma som att bloddopa sig i Cykel. IKEA måste väl nästan också var ett gränsfall eller? Räknas Bauhaus?
Träningsmatch 3: Rögle - Linköping, 22/8 19:00
Nja, det kändes mest som att han ville skriva upp Väla för att det "faktiskt bara var riktiga butiker" och inte några sketna matbutiker. Har svårt att se att man kan fånga in många spontanbesökare från Köpcentrumet vägg i vägg.
Jag är kanske färgad, men jag tycker att en arena som ligger centralt, 10 minuter från centrum, som outstanding
exile82 wroteNja, det kändes mest som att han ville skriva upp Väla för att det "faktiskt bara var riktiga butiker" och inte några sketna matbutiker. Har svårt att se att man kan fånga in många spontanbesökare från Köpcentrumet vägg i vägg.
Ja.. Jag var alltså ironisk
exile82 wroteNja, det kändes mest som att han ville skriva upp Väla för att det "faktiskt bara var riktiga butiker" och inte några sketna matbutiker. Har svårt att se att man kan fånga in många spontanbesökare från Köpcentrumet vägg i vägg.
Det är tvärtom. Arenorna drar folk till köpcentren.
Fråga butikerna i Mall of Scandinavia en matchdag.
Dubbelpost
alfie wroteexile82 wroteNja, det kändes mest som att han ville skriva upp Väla för att det "faktiskt bara var riktiga butiker" och inte några sketna matbutiker. Har svårt att se att man kan fånga in många spontanbesökare från Köpcentrumet vägg i vägg.
Ja.. Jag var alltså ironisk
Haha, sorry, läste inte hela!
Jocke_L wroteGlöm inte bort att Tornby köpcentrum har ett ICA-Maxi också. Vad jag förstår är ett ICA Maxi i ett köpcentrum ungefär detsamma som att bloddopa sig i Cykel. IKEA måste väl nästan också var ett gränsfall eller? Räknas Bauhaus?
Nja, IKEA räknas väl bara om Elgiganten finns, men inte Mediamarkt, eller om Plantagen bara har funnits i 5 år. Alternativt om det finns ett systembolag och ett burgerking, då får du räkna med IKEA.
Men gud förbjude dig att räkna med dessa parkeringsplatser!
Jag bor i Skåne så var bara tvungen att åka till Väla, Jag måste faktiskt ge det till 4am att han har rätt i sin argumenation. Jag gick omkring där bland de alla, faktiskt riktigt imponerande butikerna och kände att jag nog fan är ett Röglefan ändå (och då har jag inte ens börjat prata om parkeringsmöjligheterna!! Många är dom). Överhörde flera konversationer bland de många danska familjerna som vistades där och snappade upp både "Odense" och "Själland", så nog måste jag säga att det verkar väl blygsamt att bara inkludera Köpenhamn i upptagningsområdet. Tog sedan promenaden till Catena arena och även om det var 18 km så KÄNDES det som 5. Otroligt.