Okej, jag bor i Helsingborg och lever med en Rögle-supporter, och nu kan jag fan inte hålla mig längre.
Det kommer inte bli någon arena vid Väla. Ja, ni ser er som regionens lag men också ett med en tydlig bas i Ängelholm. Det finns inget intresse för att ändra det och det finns inga supportrar som tycker det vore en bra idé. Det är en tanke som har uttalats någon gång av en person som inte ens finns i klubben längre. Er arena ligger rätt off som det är men man kan ändå anordna marscher från centrala Ängelholm om man vill, det vore ett supportermässigt självmord att flytta till en arena med ett ännu sämre läge. Det vore kanske bra parkeringsmässigt (jag trodde det var jobbigt att ta sig ut från parkeringen vid SAAB Arena, det är ingenting jämfört med katastrofen i Ängelholm), men det är knappast värt att offra allt annat för va?
Ja, Rögle har ett bra upptagningsområde men du får lugna dig lite. Du kan absolut inte räkna Malmö, Lund och Köpenhamn dit. Malmö säger sig självt, de få stackarna i Köpenhamn som bryr sig om hockey väljer Malmö och Lund? Lund hatar nordvästra Skåne. Några inflyttade Rögle/HIF-supportrar ändrar inte på det. Du kan inte heller räkna med Kristianstad. Ja, ni har typ 50 supportrar där, men stan har sitt eget lag.
Det är en jävla tur för er att er klubbledning inte verkar springa iväg lika mycket som en del supportrar bara för att det börjat kännas lite bra nu.