Barry Carlisle wrote

Skulle även behövas en större lokal anknytning. Dammsuga upp alla stora talanger från klubbarna runt om, kanske även Norrköping. Fler lokala spelare borde innebära att fler folk lockas till arenan. Ska det bli nått av fotbollen här i stan måste folk börja gå. En främlingslegion med spelare som enbart stannar en säsong kommer inte skapa supporters.

Håller med, är väl en av anledningarna till att jag inte fått upp intresset så mycket för City. Jag ser det mer som ett hopplock av legoknektar utan någon identitet än en gedigen fotbollsklubb. Sedan är jag ÅFF:are också och det slänger man inte bort hur som helst.

2 år senare

Då har man varit på sin första match överhuvudtaget sedan Skellefteåmatchen förra året!

Östgötaderbyt mellan City och Bruket blev en oavgjord tillställning, 2-2. Som ÅFF:are är man lite besviken över att vi inte lyckades stänga matchen efter en fin första halvlek, mot ett lag som dessutom bara tagit en poäng på de åtta inledande matcherna, men det var ett bra tag sedan jag gick på en ÅFF-match så denna möjligheten var tacksam.

500 åskådare på plats och som väntat var drygt 90%-95% ÅFF-supportrar. Förmodligen bland det mesta City haft på sina matcher (jag antar bara) och det ska nog krävas mycket till för att de ska bli ett lag som merparten av staden står bakom. Jag tror det hade varit betydligt större intresse om ett lag som Derby hade varit där City är nu, City är bara ett hopplock som väldigt få genuint bryr sig om. Jag vet såklart att Linköping inte direkt är en hängiven fotbollsstad, men jag tycker inte att City är något särskilt bra flaggskeppslag för fotbollen i staden.

Gardet

Helt enig!
    Som inbiten fotbollsfantast tycker jag det är direkt olagligt dåligt av Linköping att inte ha en bättre elitverksamhet i en sådan stor stad. Ytterligare ett bevis på hur viktigt tradition och kultur är. Eskilstuna City, Lkpg City osv kommer aldrig kunna lyfta. Ingen känner någon tillhörighet någonstans och allt för ofta styrs klubbarna av odrägliga slödder som endast ser verksamheten som ett sätt att tjäna pengar. Spelarna är legoknektar och bryr sig inte heller.

Vad jag anser om maffiaklubben Linköping City tänker jag inte vädra här, då ryker jag från forat fortare än Thomas Quick hinner byta mellannamn. Men nu vädrade jag det ändå, en mild version.

Kjeppkinesen

Håller med dig. Tog mig friheten att jämföra deras trupp från 2020 (om nu Wikipedias artikel stämmer) och deras trupp den här säsongen: endast fyra spelare är kvar från föregående säsong och två av dem har en Linköpingsklubb som moderklubb. Det går inte att bygga upp någon form av stabilitet och lagkänsla när man ställer upp med ett i princip nytt lag varje säsong och med så få Linköpingskillar dessutom.
      Det kan stå dem dyrt i år då nedflyttningsrisken finns i allra högsta grad, men vem kommer ärligt talat att bry sig om det sker? Det finns ingen stolthet över att få representera Linköping i det laget och jag skulle bli förvånad om ens hälften av spelarna jag såg på planen blev kvar nästa säsong.

Kanske en skitsak jag stör mig på, men det skriker bara plastlag när en svensk klubb kallar sig för “City”.

Gardet men det skriker bara plastlag när en svensk klubb kallar sig för “City”.

Du har så rätt min vän.

7 dagar senare

Men vad har hänt, City är helt usla?

Gardet det skriker bara plastlag när en svensk klubb kallar sig för “City”

Det gör det om alla lag som kallar sig för ”City”.

Linköping City är allt som är fel med modern idrott, fyfan.

Samma skit som Eskilstuna, en riktig skurkförenings-aura. Fotboll i Linköping kommer aldrig lyfta i Linköping eller bli accepterad i fotbollssverige om det inte handlar om en klubb med anor och historia. Typ, BK Kenty eller BK Derby. Karlstad har exakt samma problem.

Ser det dock endast som positivt. Det gör LHC till det enda rimliga alternativet rent sportsligt i Linköping, vad gäller sponsorer. Fullt fokus på oss. Precis som i Karlstad.

MrWikozz

Tar man in Olof K Gustavsson nu istället eller? Känns som en rimlig rekrytering.

ett år senare

Släng skiten i papperskorgen, aldrig varit något vackert i den föreningen

16 dagar senare

Målaren mina ord verkar bli verklighet. Styrelsen har nu meddelat via föreningens hemsida att verksamheten kommer av avvecklas.