Chansen finns ju kvar, men har svårt att se Umeå förlora en match till mot ett mittenlag.
Linköping City
Tur att man är luttrad som följare av Linköpingsidrott. Vi leder med 1-0, spelar stabilt, kommer ut i andra halvlek och får ett felaktigt(?) dömt rött kort med typ 40 min kvar. Tappar till 2-1-torsk.
Känslan är läskigt välbekant.
Tur att man stannade hemma i tv-soffan.
Hockeytröjan wroteCity har mot alla odds hamnat i ett läge där man på helt egna händer kan nå kval till superettan.
Bortamatch mot Sylvia imorgon. City arrangerar gratis bussresa. Bra initiativ! Vi tar dock bilen.
Hemmamatch mot Nyköping på lördag med fri entré. Vinner vi imorgon kan det bli mycket folk på den i sådant fall helt avgörande matchen.
Spännande avslutning!
Edit: Oj! Var verkligen inte först på den pucken. Sorry!
Allt i egna händer nu då.
Ja, det är bara att vinna resten. Borde gå
City har mot alla odds hamnat i ett läge där man på helt egna händer kan nå kval till superettan.
Bortamatch mot Sylvia imorgon. City arrangerar gratis bussresa. Bra initiativ! Vi tar dock bilen.
Hemmamatch mot Nyköping på lördag med fri entré. Vinner vi imorgon kan det bli mycket folk på den i sådant fall helt avgörande matchen.
Spännande avslutning!
Vilken comeback man gjort! Inte omöjligt att man sitter på arenan i ösregn på lördag och ser slutspurten!
Ja, helt plötsligt blev det spännande.
Det här blir ju verkligen Off Topic men vill tipsa om att börja följa Linköping City.
Underhållande fotboll i strålande vårsol och City utklassade motståndet för dagen. Följt laget ett par år nu och det är rätt skoj att ”vara med från början”.
Nästa hemmamatch är på långfredagen 15.00.
Hockeytröjan wroteDet här blir ju verkligen Off Topic men vill tipsa om att börja följa Linköping City.
Underhållande fotboll i strålande vårsol och City utklassade motståndet för dagen. Följt laget ett par år nu och det är rätt skoj att ”vara med från början”.
Nästa hemmamatch är på långfredagen 15.00.
Har tänkt att man skulle gå på någon match då och då, problemet är ju bara att en är för lat för att kolla spelschemat
Då kan jag informera om att vi gick upp i serieledning på målskillnad efter matchen i förrgår!
Nästa hemmamatch är 12/5.
Hockeytröjan wroteDå kan jag informera om att vi gick upp i serieledning på målskillnad efter matchen i förrgår!
Nästa hemmamatch är 12/5.
.. och nu serieledning utan målskillnad 8)
Dags att börja gå på fotboll!
PuckOut wroteHockeytröjan wroteDå kan jag informera om att vi gick upp i serieledning på målskillnad efter matchen i förrgår!
Nästa hemmamatch är 12/5... och nu serieledning utan målskillnad 8)
Dags att börja gå på fotboll!
Det tycker jag
Stark bortaseger senast. Flera viktiga spelare borta och pga en riktigt kass naturgräsplan kunde de inte spela sitt vanliga spel med stort bolleinnehav där de helt enkelt spelar ut motståndet. På Corren kan man även se alla bortamatcher. Riktigt häckiga sändningar som för tankarna tillbaka till när man såg LHC på Nollettan Sport :lol: Ganska charmigt förvisso!
Har tåget gått för City nu?
Nä, bara 8 poäng till 2:a platsen. Det går fortfarande.
Vad tror ni, behöver det satsas mer svenskt nästa säsong?
Malkin wroteVad tror ni, behöver det satsas mer svenskt nästa säsong?
Ja planen verkar ju vara att satsningen ska fortsätta med en ny tränare med rutin från högre serier samt fler svenska spelare - även dessa från högre serier. Jag tror att det kan vara smart. Både denna och förra säsongen har laget haft en riktigt hög högstanivå men väldigt djupa dalar. När det blåst lite motvind har man haft svårt att komma upp i nivå och man har även haft problem med svackor under längre perioder. Det finns egentligen både stomme och spets men laget upplevs ändå som jävligt svajigt.
Ny tränare som kan sätta ett tydligt spelsystem och fler svenska spelare med rutin från typ Allsvenskan kan nog vara modellen.
Vi får se!
Skulle även behövas en större lokal anknytning. Dammsuga upp alla stora talanger från klubbarna runt om, kanske även Norrköping. Fler lokala spelare borde innebära att fler folk lockas till arenan. Ska det bli nått av fotbollen här i stan måste folk börja gå. En främlingslegion med spelare som enbart stannar en säsong kommer inte skapa supporters.
Undrar nu bara om varför en tråd om fotboll startats på ett hockeyforum?
JakeC wroteUndrar nu bara om varför en tråd om fotboll startats på ett hockeyforum?
För att den ligger under ”Off topic”, dvs inte relaterat till hockey (?).