Nu ska jag va en sån där störig "vad var det jag sa"-person men citerar mig själv från när förlängningen blev officiell.
alfie 11 april wroteInser att de flesta av mina inlägg är neggiga men fan, är inte riktigt nöjd med att man förlänger med JG redan nu... Har väldigt svårt att se att han ska vara såpass bra i år att hans marknadsvärde skjuter i höjden och då har jag svårt att se varför man binder upp sig på en så dyr spelare redan nu istället för att avvakta och se.
- Han fyller 35 i år, det kan gå fort utför
- Han är sannolikt väldigt dyr. Detta i ett fattigt lag som måste balansera varenda krona rätt.
- Även om han haft dålig hjälp av försvaret visar statistiken tydligt att han INTE tillhört SHL-toppen bland målvakter. Då menar jag inte bara SVS% och GAA utan främst statistiken som Mittzon presenterade nånstans angående expected goals. Den visade tydligt att JG inte tar mer än en målvakt förväntas göra.
- Vi har jävligt lovande killar påväg upp och även om Myrenberg inte blev utlånad så är det ju sannolikt att han väljer Cluben om han nu gör ett kanonår i Västerås och är redo för SHL.
- Tror han hade mått bra av att ha ett "kontraktsår" där han verkligen måste leverera för att visa att han förtjänar en förlängning.
Njae, inte helt nöjd med den förlängningen.
Fick då mothugg då de flesta faktiskt var nöjda med förlängningen och framförallt övertygade om att han hade dumpat lönen kraftigt.
Det är väl på sätt och vis tur för JG att JJ fortsätter ta steg bakåt i utvecklingen. Det hade inte varit svårt för JJ att vara bättre än JG och hade han varit det hade förlängningen sett ännu sämre ut. Nu är han iaf vår bästa målvakt, även om det inte är någon större bedrift.
EDIT: Sen verkar han ju vara en ledargestalt. Han är ju informell kapten och allt. Det trycks ofta på det där och det är klart att det är viktigt med erfarenhet och professionalitet i omklädningsrummet etc men det börjar bli lite väl mycket att Pajen betalar för det istället för hockeymässiga färdigheter. JG, Sebbe och i viss mån Lundh och Gordon... Spelare som får beröm för sitt sätt att vara utanför isen men som inte är i närheten av att leva upp till sina löner.