theriddler wrote
Ja man hoppas ju att Junland kommer bli just den injektion laget behöver och utan tvekan ser vår baksida bättre ut på pappret. Men förväntningarna på honom verkar vara något höga skulle jag säga. Svårt för honom att leva upp till? Någon som sett honom spela i år?
Senast jag såg honom spela var innan han lämnade för Schweiz och då var han ju dominant ute på isen. Men det är kanske orättvist att ha dom förväntningarna nu?
Inte meningen att vara en party pooper, vill bara nyanserna bilden lite. ?
Jag har sett honom spela i ett gäng matcher, främst CHL, men även ett fåtal NLA matcher, han har varit klart bäst på banan i samtliga dessa. Problemet är att det inte är speciellt svårt att vara bästa back i Schweiz, de inhemska backarna där är rätt usla. Men skulle gissa att han håller en tillräckligt hög nivå för att göra skillnad här ändå. Det som skulle sätta käppar i hjulet är att han rent mentalt inte klarar av frälsarstämpeln har har fått.
Angående Cehlin så är risken för stor för i kontrast till vad man får, en matchotränad spelare som visserligen har mycket hockey i sig, men som varit borta med hjärnskakningsproblem i snart 2 år. Det är fel typ av värvning att göra, han kommer troligtvis bli skadad igen så fort någon tittar argt på honom.