Lukkinen wrote
Angående Dahlén. Vad är det för fel på pöjken? NHL eller mammas trygga famn hemma i Timrå? Kom igen! Hur vore det att jobba för sin NHL-plats på RÄTT nivå (läs AHL eller SHL) en säsong eller två? Verkar vara en minst sagt skakig typ. Högst tveksamt att en sådan klen fjärt skulle palla med Bertan.
Behöver du ens fråga det? Du verkar ju baserat på det här inlägget vara duktig på att dra egna slutsatser själv. Det finns väl säkert någon slags personlig problematik för senast jag kollade var hockeyspelare också vanliga människor och inga robotar. Finns ju gott om exempel av talanger inom idrott som väljer att sluta i ung ålder för att dem inte pallar trycket och att offra det för vad som känns rätt är ju hur starkt som helst. Sen finns det ju såna som inte lyckas ta såna beslut att sluta helt och ligger någonstans mittemellan och kämpar.
Det här påminner mig lite om för några veckor sen när det sattes en boll i rullning om att Nick Sörensen är en "kärring" och "känner efter för mycket" härinne. Jag betvivlar inte en sekund att dem orden kommer från någon spelare/ledare men det är där problematiken ligger också, att placera in i fack och dra slutsatser kring andra människor.
Jag själv har precis blivit uppsagd från mitt jobb och diagnostiserad med ledgångsreumatism efter ett par års besvär. Eftersom det tagit tid att få fram en diagnos och jag haft frånvaro så har jag fått till mig att vissa kollegor som jag haft god relation till tyckt att jag är just en "kärring" bakom min rygg.
Jag är fine med om mitt svar låter som en överreaktion. Är bara inte förjust i den där ignoranta och förenklande attityden, sen känner jag inte dig och därför kan det mycket väl vara att du egentligen inte resonerar så. Sen har jag ingen aning om vad som ligger bakom Sörensens skadefrånvaro som exempel, men just därför jag tycker man ska vara försiktig med att döma. Kan knappast vara hälsosamt för en grupp på denna elitnivå om spelare går runt och stör sig på andra, klubbledningens ansvar att det ska stävjas.