Hej!
Ny medlem här på forumet, men läst här sedan urminnes tider. Kommer aldrig glömma tråden om Huselius och Tallinder, jäklar vilket liv det var här!
Vill passa på att dela med mig av lite tankar kring truppen inför säsongen.
Målvakter
Monstret
Jacob
Kommentar:
Gedigen målvaktssida. Tror fortsatt att Monstret har mer att ge!
Backar
Holös - Eddie
Bäckman - H.Larsson
Lindroth-Mylläri
Ginning- Lundmark
Kommentar:
Spännande backsida med mycket uppsida. Holös och Hampus är två starka värvningar. Jag gillar variationen mellan unga och rutinerade spelare. Det stora frågetecknet är Bäckman. Kan han vara hel så har vi en bra backsida, dock något svagare än för 1-2 år sedan. Kan Ginning och Eddie ta nästa kliv? Förra säsongen var de svaga men potentialen finns där. Lindroth och Mylläri tror jag kommer överraska. Tycker att Mylläri var bra matcherna mot oss förra säsongen. Kan även Lundmark växa?
Många frågetecken, men mycket uppsida som sagt. Här behövs det dock en värvning till under säsongen för att jag ska känna mig trygg framåt vårkanten.
Anfallare
Lundh - xx - Little
Gordon - Rissanen - Törnqvist
Sörensen - Frycklund - Whitney
Lycksell - R.Johansson - J.Andersson
Sebbe/Filip/Dan Pettersson
Kommentar:
Om vi tittar på forwardsidan så måste jag ändå säga att jag är försiktigt optimistisk. Vi har vingar med potential till bra leverans. Osäkra kort i Sörensen och Whitney, men kan dessa två hålla sig skadefria och prestera på en jämn nivå så ser det bra ut. Värvningarna av Lundh och Törnqvist är intressanta, framförallt för att det har satsats svenskt och att jag även tror att de passar utmärkt i Berts spelfilosofi. Little och Gordon vet vi kan göra riktigt bra ifrån sig sen tidigare.
Kan vi få in en bra center, vilken enligt mig inte behöver vara en toppcenter, så ser forwardssidan stark ut. Ponera att vi får in en center som är god för 20-30p så har vi gjort en uppgradering av förra säsongens forwardssida.
Vad tror ni behövs för att laget ska lyfta?