Mittzon wrote
LHC 19/20 ska alltså vinna matcher på karaktär. Inte i närheten av lika övertygad som majoriteten härinne.
Karaktär är något vi verkligen måste visa i år, efter att ha varit shl:s glidargäng de senaste åren.
Positiv till Lundh, av det jag sett av honom känns det som en stenhårt jobbande spelare som är bra på skrillorna och har förmåga att vara produktiv också. En viktig detalj är också att han varje år verkar spela mer eller mindre varje match, Vi har inte råd att ha en till toppspelare som är kraftigt skadebenägen.
I övrigt är jag lite orolig att vi överlag känns rätt trötta framåt och inte riktigt har de spelarna för att spela "Berts spel". Vi har 8 av 13 tillgängliga forwards som är runt 30 sträcket. Frycklund känns på pappret som ett bra nyförvärv men av vad jag hört ska han ha haft det otroligt svårt med tempot i många HA matcher, Kommer sörensen spela mer än 30 matcher, har whitney kört försäsongsträning, Hur bra är Rissanen ? känns som att många detaljer och chansningar måste gå våran väg för att denna säsong ska bli bra, annars känns risken stor för en ny ännu värre helvetessäsong.