Oj vad diskussionen spann iväg 🙂
Att påstå att Saab Arena är nån slags state of the art, toppmodern arena är att ta i så man bajsar på sig. Att det finns många isytor i stångebro är väl också fullständigt irrelevant för en elitspelare som ska välja lag? En A-lagsspelare i SHL kommer nog inte behöva bråka om att få träningstid på is, oavsett vilken klubb han går till.
I just den frågan är jag med Zuper Zengerle. Att tro att Cluben går före Örebro för att vi har "finare faciliteter" tror jag är riktigt naivt och bara en romantisering av Stångebro för att vi är uppvuxna med området och har känslor för det. Betyder inte ett piss för en utomstående och objektivt sett är det inte direkt faciliteter i världsklass som har någon avgörande betydelse för var en spelare väljer att spela.
Grundfrågan handlade dock om att jag lanserade en tes om att Örebro nog ligger över oss i hierarkin just nu och den står jag fast vid. Om vi prompt ska jämföra faciliteter på ett objektivt sätt så hade jag hellre spelat i en fullsatt, liten hall än en halvtom, större arena.