Zuper Zengerle wrote
@[raderad]
Vad är det som är så fantastiskt med vår arena och faciliteter som gör den mer attraktiv än Örebros motsvarighet? Har du varit i arenan i Örebro? Vad jag vet renoverades den så sent som 2012 medan faciliteterna runt Saaben är bra slitna. Gå runt och kolla får du se.
Nej jag köper inte alls att Linköping på något vis 'ligger före Örebro' i dagsläget. På tal om arenor ligger dessutom Örebros arena rätt så centralt medans Saaben står för sig själv ute i ett industriområde. Vad är det för attraktivt med det?
Som på så många andra arbetsplatser tror jag mer på att lön, kollegor och möjligheten att utvecklas är mer avgörande.
Håller inte med. Vad som är "fantastiskt" med vår arena är att själva arenan får fortfarande ses som modern. Den är rätt av finare än Örebros i mitt tycke.
När jag tänker faciliteter, så är inte min första tanke att det är slitet. Visst, Stångebro har åldrats, men åldrats väl.
Jag tänker mer att "bra faciliteter" innebär mer att området är större. Fint gym, bra träningsytor samt tre stycken isytor att kunna träna på. Det bör locka mer. Sen om det gör det vet jag inte. Har svårt och tro att Örebro slår oss där.
Har hört att Linköping i sin helhet ska vara en av de bättre och smidigare ställen att spela på. Då syftar jag återigen på stora träningsytor men även bostäder med anknytning till närområdet.
Personligen tror jag ekonomin sätter käppar i hjulen för dessa "klassvärvningar", inte faciliteterna, om det nu skulle stå mellan Linköping och Öjjebjo dvs.