Jag hoppas bara vem det än är att det är någon som man antingen haft ögonen på tidigare och haft med i sin lista över potentiella namn, eller att det är någon som inte funnits på marknaden men som antingen till stor del säljer sig själv eller har så pass mycket bra oberoende referenser att det är bättre än de andra alternativen. Tycker allt för ofta att det är agenterna som styr i lag med sämre förutsättningar på marknaden. I HA är det inte ovanligt att lag ”hugger” på spelare baserat på lite video och eliteprospects bara för att agenten är så på och att priset känns vettigt. Nu förväntar jag mig mer på SHL-nivå men ni förstår tanken förhoppningsvis.
Jag tror att detta lag kommer göra bättre ifrån sig än i fjol även om man misslyckas med att värva en center och istället klonar Rissanen. Med det sagt så behövs verkligen en bra center, helst med bra playmakersinne och inte bara en tank som skapar yta. Jag litar på Pajen, men det är klart att detta lagbygge inte blivit som man tänkt sig när man hoppats på nämnda namn och får nobben från samtliga.
Videll ger mig inga jättebra vibbar men kanske bara är jag.