Bergsten om Holös i hans sportblogg i Corren
[size=150]Jag tror att Holös blir bra[/size]
LE HAVRE Där ser man.
Räckte att man åkte till Frankrike för att det skulle hända viktiga saker i LHC. Jonas Holös är alltså klar och jag ser att rätt många av LHC-fansen inte tycker att det är något vidare. De hade, antar jag, hoppats på någon mer offensivinriktad och än mer poängstark back för att ersätta Lukas Bengtsson.
Jag tror att det är ett bra namn.
Jag har tänkt tanken under våren/sommaren och kollat upp honom, men inte fått några uppgifter eller indikationer om att det varit på gång. Jag gillar att han har erfarenheten, jag gillar att han kan spela både framåt och bakåt och av det jag hör finns där också gott om ledaregenskaper och förmåga att ställa krav på sin omgivning.
Det är bra.
Det behövs.
Jonas Holös har varit ett namn som diskuterats i LHC tidigare, men då har det av olika anledningar spruckit. Jag vet att han i alla fall tidigare ansetts vara ganska dyr, men har ingen aning om hur diskussionerna förts den här gången. Uppenbarligen är ju parterna överens nu.
Med Holös får inte LHC en förstaback med lika vass offensiv och lika många poäng i kroppen som Lukas Bengtsson. Men han kan garanterat svälja många minuter och jag skriver som jag brukar: det allra viktigaste för en försvarare är att kunna försvara. Offensiven får liksom komma på köpet.
Norske VM-backen är garanterat tänkt för uppdrag i power play, men när det gäller backsidan är det av yttersta vikt att även Mattias Bäckman kommer tillbaka efter skada. LHC behöver definitivt ha båda med för att det ska bli tillräckligt kreativt, även om jag vet att Niklas Persson & Co också hoppas att nästan helt oprövade Max Lindroth ska ta många steg direkt. Med Holös och en frisk Bäckman tillsammans med Hampus Larsson, Eddie Larsson, Anton Mylläri och Adam Ginning på topp sex-platserna känns det som en rätt balanserad backbesättning.
x x x
Var under kvällen i kontakt med Niklas Persson för att kolla om det fanns något nytt att rapportera angående sista centerplatsen.
Det fanns det inte.
Återkommer i ärendet.