Var tillsammans med Lukkinen deltagade på LHC's årsmöte, och även om det var lite av ett "skjorta och fina skor gubbars" möte slog det mig hur FÅ personer som var där.
Man kanske är mer (eller endast brydd) om A-lagets prestationer, men till alla som nu har köpt årskort är ju tanken att man automatisk även blir medlem på det köpet.
Gå på årsmötet om man har tankar, idéer etc...
Ända sättet att på ett vettigt sätt kunna förmedla något man tror kan tillföra föreningen något är att via motion till årsmötet ta upp det känns det som...
Efter ordinarie stämma så fick den sporsliga ledningen tala, och det var då vi fick beskeded kring Jonas Holös av Pajen.
Damernas nya GM gav ett stabilt intryck, och han presenterade nästkommande års trupp med presentation av även ett nyförvärv där.
Pratade om att försöka hitta ett sätt att lyfta upp egna talangar i laget istället för att behöva förlita sig på nyförvärv.
Det var även prat om hur man vill initiera en juniorliga för flickor istället för att ha dem spelandes i Div1, MEN det är för få utövare idag på seniornivå, vilket resulterar i inflation av samma spelare som flyttar runt.
Pajen presenterade årets trupp, men vart uppkallad tillsammans med Bert som jag tror låg han i fatet lite.
Det va fokus på presentation av Holös och frågor kring Bäckman (där jag faktiskt har noll koll på om man faktiskt räknar med han, då man inte verkar veta vad det är för fel på killen).
Med tanke på vilken spelare vi vet Bäckman KAN vara, så ser det högst "ok" ut med honom enligt mig. Utan han - tyvärr rätt oprövat utöver Holös och Eddie.
Bibic frågades om, men det va "ingen kommentar" där. Kändes som det ligger någon hund begraven där, men ingen information från Pajen där.
Han kommenterade dock att han ville ha en backsida med fokus på defensiven med ett bra förstapass för att forwards allt för ofta behövt komma ner i egen zon och hämtat puck under säsongen som varit.
Pajen kändes lite obekväm om man jämför med Bert som fick de flesta frågorna kring träningsintensitet, utvärdering av fystränare, och kommentarer kring att det förr varit för dålig ork och får dåliga träningar. Inte minst under dessa frågastunder kunde man urskilja en viss avsmak från Pajen och Mäki (ja han var där, som medlem).
Roger gör det utåt sett väldigt bra, han förstår och främhäver förra säsongen som ett haveri.
Det är inte i Jul vi ska vara bäst etc... En balans mellan komik och allvar samt att han verkar tro på att man måste få till vinst i verksamheten utan att behöva räkna in NHL-pengar ifall man likt SAIK skulle åka på ett ekomomiskt bakslag framöver.