Malkin wrote
Om abstinensen slog till rejält under morgonen? Som den slog till. Om man väger in saker som ålder, situation, kontrakt, dagar för scoutingresa, erfarenhet av spel på stor rink, skicklighet, kontaktnät och spelstil så landar jag i de här spelarna...
Sanguinetti
Macek
Kossila
Street
O´Reilly
...nog blir det väl någon av de här underbara spelarna som lirar i Cluben till hösten? 😉
För typ 5-10 år sen hade jag suttit och dreglat åt en sån där lista. Nu blir jag typ uppgiven. Känns lite som samma visa all over. Vi plockar ihop ett grått lag utan någon vidare stark kärna och kryddar med några flashiga AHL-poängsprutor som antingen floppar eller öser poäng i grundserien och sen inte tar ansvar i slutspelet.
Skillnaden i år är såklart Bert men ärligt talat känner jag mig konstigt nog mer sugen på att ta in sämre producerande svenska centrar att bygga på på sikt. Har mycket hellre Linus Fröberg som förstacenter än typ O'Reilly och Street, trots att han bara gjort 28 poäng som bäst i SHL.
Visst, spets behövs om man ska vinna men på kort sikt ska vi inte vinna. Vi ska bygga nåt nytt och ha rätt karaktärer för att göra det. Då ser jag hellre ett trubbigt lag som sliter som djur (typ som Malmö i år) än det gamla vanliga LHC där alla åker runt och förlitar sig på några få spelare som gör 50 poäng på ren skicklighet.