Gött att läsa "LHC-tränaren besviken: "Jag är riktigt irriterad"" Artikeln i Corren!
"– Jag är riktigt irriterad över hur det såg ut. Det är tydligt att vi har mycket att jobba med, sa Jonsson efter 2–3-förlusten i Himmelstalundshallen.
Det såg ut att bli förlust redan efter ordinarie tid för SHL-laget, men med bara en halv sekund kvar att spela kvitterade Dan Pettersson till 2–2. I den avgörande straffläggningen avgjorde sedan Christopher Fish med enda målet.
– Man kan säga tidigt och vad man vill, men oavsett motstånd måste vi kunna hantera det på ett bättre sätt. Jag är riktigt besviken på insatsen, sa Tommy Jonsson.
LHC tog tidig ledning genom Johan Södergran och var överlägset i första perioden.
Men sedan?
Vad hände sedan – och vart tog inställningen vägen?
– En bra period, den första. Sedan satte vi oss själva i en taskig sits på grund av att vi inte var där på rätt sätt. Vi kunde inte hantera matchen och det måste vi se över. Så får det inte se ut. Vi skulle kunna ha gjort det på ett helt annat sätt om vi byggt vidare på det vi gjorde i början, sa Jonsson.
Kan det rent av vara bra med en näsbränna så här direkt?
– Det kanske kan vara bra. Jag vet inte.
Någon som får godkänt?
– Jag tyckte att kedjan med Sebastian (Karlsson) och Jimmy (Andersson) var bäst. Och Jakob (Johansson) i målet. "