Så här skulle jag formera laget med tanke på att vi enligt Tommy Jonsson ska ha två tydliga leading lines.
[size=150]Målvakter[/size]
Monstret - JJ - Inte mycket att snacka om. Ett sjukt stabilt målvaktspar.
[size=150]Backar[/size]
Billins - Ginning - Tror Ginning kan växa ut till ett monster i år. Offensiv Billins - allround Ginning
Bäckman - Larsson - Bäckman i rätt omgivning, mumma! Larsson städar defensivt
Bengtsson - Anton K - Offensiv kraft i Bengtsson och allround Karlsson tillsammans
Bibic (Alexander Karlsson) - Bibic vet vi var vi har i men har svårt att se honom gå in på sex backar. Möjligen att han kan byta plats med Anton Karlsson men jag tror det vore bäst för laget om han började som sjunde.
[size=150]Anfallskedjor[/size]
Whitney - Roy - Gordon
En formation där vår mest allsidiga center får en riktig lekkamrat i Whitney och Gordon får den roll han ska ha, nämligen att vinna puck, bereda väg och vara beredd med sin giftiga högerslägga. Potentiellt hur grym formation som helst.
Little - Wright - Brodecki
Little har tidigare visat att han trivs med stora, rejäla centrar som ger honom utrymme att dominera. Little kommer att dominera. Tror att många väljer att placera Sörensen här men jag tror att Brodecki är det perfekta komplementet till Little. Dessutom, ska Adam ta nästa steg, vilken omgivning kan vara bättre än denna att göra det i? Känns som helt rätt roll för Brodecki där han får ösa framåt och vara beredd med sin högerslägga och annars servera Little med allt Brocen kan käka.
Lycksell - Pettersson - Sörensen
Tror att detta är rätt roll för Sörensen där han får möjligheten att leda en formation med stor potential. Dessutom har vi den mångfaldige kaptenen Pettersson som förhoppningsvis ger Nick den skopa ledarskap han behöver för att blomma ut på riktigt. Stor och rejäl center som säkrar bakåt, Sörensen får chansen att leda en formation och Lycksell får ösa bäst han kan. Jag tror inte han på allvar är redo för en topp-6-roll än. Att börja i tredje är att ta nästa steg utan att skynda för fort.
Sebbe - F.K/F.K/ - Jimmy
Filip Karlsson och Fredrik Karlström får tävla om att centra här. Sebbe och Jimmy kan göra ett fullgott jobb i en fjärde line som ska stänga ner andra lags formationer. Rutin, fart och ungdomliga centrar som vill framåt. Borde kunna funka.
[size=150]PP1[/size]
Blueliners - Bengtsson och Bäckman
På mål - James Wright
Runt mål på skott - Little och Brodecki
Jag vill se Bengtsson och Bäckman dominera på blå. De ska styra därifrån och snabbt bredda spelet, fördela vidare och dunka iväg så mycket skit mot mål som möjligt. Jag vill att de båda står för klassiskt back-PP-spel där de tar för sig så mycket de kan. Vi har tre backar som har potential att sluta topp-10 i backarnas poängliga alla tre (Bengtsson, Bäckman och Billins), vansinne att inte nyttja det. Wright krigar framför mål med sin storlek och styrka och Little och Brodden tar returer och avslutar så mycket de orkar.
[size=150]PP2[/size]
Point - Billins
Skytt vid vänster tek - Gordon
På mål - Sörensen
Spelfördelare och avslutare - Roy och Whitney
En lite annan filosofi här för att göra vårt PP lite svårare att stänga ner och vara effektivt mot fler lag. Billins får fullt förtroende från blå och kommer att sköta det med bravur. Gordon står vid vänster tek och är redo att avlossa sin fruktade bössa. Sörensen har storleken och snirkligheten med klubban för att kunna göra ett riktigt fint jobb framför mål och rutinerade duon Roy och Whitney får spelfördela och gå på avslut bäst de vill. De fixar lite friare roller alldeles utmärkt med sin rutin och spelförståelse.