Magnusson wroteMen tyvärr är det som det är och Kelleher är en bättre back än Acke och bör prioriteras före honom, även om vi kanske behöver nån som e snäppet bättre bredvid Mange (?)
Ja tack! Mange ska ha en klippa bredvid sig!
Backsidan gillat jag förövrigt inge vidare iår, och då jag tittar till stor del på åldern vilket man kanske inte borde låsa fast sig vid egentligen, men även resultat visar sig ju det inte riktigt vara som det ska!
Tycker att Ackeström varit under alla kritik då han många ggr går bort sig väldigt lätt! Frågan är om det är hans fel, eller Gunnars fel, för då inte jag minns fel var Ackeström en rätt rejäl back under VF-tiden snarare än den spelande back han ska vara nu! (Ser hellre då att han spelar tufft, rejält och enkelt och råkar få ett par utvisningar istället för att se han vara ett rundmärke gång på gång.)
Nån som är väldigt upp o ner är vår finske bjässe i försvaret, och det är samma sak där! Mot Timrå senast var han lysande med sitt fysiska, rejäla spel och det smällde fan på när han kom nära motståndarna! MER SÃ…NT! Fjuttar våra stora backar med klubban blir de ofta bortgjorda förr eller senare!
Sen detta med åldern?
#4, -75
#5, -76
#6, -86
#7, -73
#17, -76
#24, -81
#25, -72 ("Ny"tillskott?)
#44, -87
Det är ju bara Honken som är under 30 av de givna backarna.. :S
Och alla förutom Mange har vi ingen i hans klass!
Stomme och rutin i all ära! Tycker Louma, Mange, (Jyrkki) och nya Majesky som ersättare till Pihl (-73) skulle kunnat vart stommen då Pihl tyvärr lämnat! I vår kära #2 samt Jyrkki hade vi iaf spelare som vart med i laget och säkert skulle ge det där lilla extra om man möter VF i slutspelet..
En del bladder, men man är fan orolig i dessa dagar.. (Våran RUTINERADE/GAMLA(/SLÖA?/OENGAGERADE?) backuppsättning håller ju bevisligen inte fast att den på pappret inte ska vara sämre än den Melin hade till förfogande) 🙁