Det är rätt det som Hemlin säger, vill Honken ha något här så ska man ordna det. Men tyvärr kan man ju inte flytta NHL hit om han nu vill spela i NHL. Andreas Holmqvist är fortfarande en ung lovande spelare som kan bli hur bra som helst, och som redan är bra dessutom. Jag tror definitivt inte att Honken väljer ett annat elitlag framför LHC om han nu säger sig trivas bra här. Om han försvinner blir det till NHL/AHL.
Minns ni inte när Honken kom hem från NHL att han sade att han ville ha lugn och ro, och veta var han spelar istället för att kastas fram och tillbaka i olika ligor och inte ha någon stabilitet i tillvaron. Jag tror att om Honken flyttar tillbaks till USA, kommer det vara efter väldigt mycket övervägande. Knappast så att Honken flyttar själv, som för några år sedan var det ju bara att ta med sambon. Nu har ju Honken fortfarande sin sambo, men även två barn varav den ena knappt kan vara ett år.
Nej, jag tror Honken stannar och tror inte han vill kasta in sin familj i otrygghet en gång till som för några år sedan.