fever wroteHerregud.. Otillräkliga mot Frölunda?? Vi åkte ut i 7:e avgörande mot frölunda och bestals på segern i match 1 av en viss herr sjöberg.. Vi förlorade mot ett bra lag, hade lite oflyt och saknade kanske en Tommy Kallio/Niklas Andersson i slutet men att säga att vi var utspelade/urusla osv håller enl. mig inte alls.
Vem säger det? Det jag säger är att lagmoralen inte räckte till för att avgöra, trots att ett flertal lägen fanns. Frölunda var ordentligt nere i partär men Clubens spelare efter spelare missade målet... LHC missade finalen, så "tillräcklig" var insatsen. Allt annat är blaj-blaha. Hade Sjöberg inte klantat till det första matchen hade serien utvecklats på ett annat sätt så det går tyvärr inte att pussla ihop ett avancemang rakt av p g a tre vinster och en tveksam förlust.
Den analysen är jag knappast ensam om. T ex en styck Timpa hade samma åsikt tre veckor senare, mäkta irriterad över att Cluben inte lyckades göra det där sista och avgöra. Att Sjöberg var ett aber var sekundärt redan då. Det går inte att gräma sig och läcka energi på något som inte går att ändra på. Om man är supporter kanske, men definitivt inte som spelare. Fokus på uppgiften, annars tar det stopp.