Att det blir spekulationer är väl inte så konstigt? Han har ju sedan tidigt tackat nej till en förlängning (för att han vill fundera) och nu kommer det artiklar om att han kan gå till andra lag.
Men, snacket om det här har gått för långt och vart för länge. Nu vill jag se Honken gå ut och ärligt dementera det här. Gör han inte det så borde Janne fundera på om han ska sitta på bänken under resterande slutspelet.
Ni som snackar om att Honken (eventuellt) gör rätt, läs gärna de här tre punkterna;
Utveckling:
Precis som Franzén blev Honken ett namn för de stora matcherna, exempelvis i landslaget, genom spel i LHC. Han fick förtroende och växte. Utan oss så hade han inte blivit så stor eller tagit det där VM-guldet.
Löftet:
Han har själv sagt att blir det inte spel i NHL så stannar han i Linköping. Är inte så förtjust i människor som bryter löften. Lämnar han för ett annat lag i Sverige så får han höra det.
Hjärta:
Jag säger precis som Köttet - skriver man på för ett annat lag när man är kontrakterad och har matcher för sitt nuvarande lag, då har man inte hjärta för föreningen.
Men varför kallar man honom för Judas redan nu? Det stör jag mig bara på. Ingenting är bekräftat så det kan lika gärna vara skitsnack från AB:s sida. Lugna ned er nu. Han är oskyldig till motsatsen bevisats.