Skille wroteRobie wroteEn tattar stad
Antar här att du inte är rasist och helt enkelt inte kommer ihåg allt som skrevs sist ledin använde det ordet.
Tattare är ett gammalt skällsord för en folkgrupp som kallar sig Resande folket. Dom kom till sverige år 1512 och kallades felaktigt Tattare av Gustav Vasa för att han först trodde dom var ryska spioner (altså Tatarer) Dom är nu en erkänd Minioritet i sverige.
Här kan du läsa mer om Resandefolket
Om mitt antagande att du inte skulle ha något emot dessa människor skulle vara fel så får jag väl hoppas att du växer ifrån din osäkerhet och slutar vara nervärderande emot andra människor.
Nä, ditt antagandet var fel. Jag hatar invandrare och skär gärna halsen av dem så fort jag ser dem. Det gäller alla minoriteter vi har i landet...
Ett ord: Moralkärring!
Okej, jag valde tydligen ett känsligt ord.
Jag vet inte vad du försökte få ut av ditt inlägg. Poängen i mitt inlägg, vilket var det jag antar att du reagerade på, har absolut ingenting med nedvärdering av minoriteter att göra, utan snarare om Honkens eventuella flytt till FBK. Du kanske missade det.
Sök jobb på expressen. Där betalar de folk som dig...
Ps. Måste jag verkligen påpeka ironin i detta inlägg? Ds.
Skille, silly season heter tråden och inlägg om annat tar bara upp onödigt plats. Vill du leka moraltant så föreslår jag att du använder PM-funktionen istället, från och med nu.
Robie, jag förstår att du vill svara på det där inlägget, men vill du svara på sånna där inlägg i fortsättningen, så att det slipper ta upp onödig plats på forumet, så föreslår jag att du använder PM-funktionen i fortsättningen, från och med nu.
I övrigt så kan man ju tänka över sina ordval, men det gäller alla på det här forumet. Dock - man får gärna läsa igenom inlägget och vad skribenten egentligen menar innan man blir chockerat av ett ord i texten och sen skiter i resten. Men nu --> Back to topic // Moderator