Spelare över lag är underkända iår.. Beror det på träning/motivation/lagmoral... Inte fan vet jag.. Men att VI ligger där vi nu ligger är fan i mig skandal.. TROTS att jag hela säsongen tyckt det var en hel del konstiga värvningar..
Största floppen:
#13, helt klart! Hade förväntat sig så förbannat mkt mer av denna center faktiskt.. Tycker inte alls han jobbar bakåt utan ser ofta loj o oynlig ut! (Killar som snittar 0,5p/match har vi tillräckligt av, och att han från början om jag förstått det rätt bara ville ha ett 1-årskontrakt kanske förklarar ett o annat..)
Målvakterna:
På förhand såg det bra ut på pappret även om jag personligen tyckte Chechmaneks spelstil inte riktigt gynnade laget under försäsongen..
Efter detta motbevisade han mig till den grad att jag inte saknade Norrena för ett tag, men ack fy fan vad han saknas idag! Inte bara för spelet i mål, utan för att vår gamle målvakt inte kunde ta en förlust! Sånt gillar jag! En riktig vinnare!!
Backarna:
Pihl ut, TJ ut, Norgren ut, så småningom också Välivaara.. Till åldern har samtliga av dessa ingen större framtid i LHC (enligt mig), dock så utgav de 2 förstnämnda en säkerhet bakåt (stomme) vi saknar i dagens LHC, och den sistnämnda hade vart med o byggt upp laget till topp 4... Ackeström (Oh My God) har då inte alls fyllt nåt tomrum utan ofta vart en säkerhetsrisk, och det smärtade att se Jyrki få lämna då tränarduon verkar ha en förkärlek till denna människa som först IDAG vart bänkad! :shock:
Kelleher en fullgod ersättare till TJ lagom tills det var dags för en skada, och det är synd, för han saknas faktiskt nu...
Majesky ser jag ingenting i, och jag vet att vissa tycker han är bäst, men nej, nej.. Inte är han nån ersättare till Pihl han heller...
Backsidan på förhand tyvärr sämre än ifjol (Ackeström imponerades jag inte av när han skrev på iaf och de andra hade man inte större koll på alls) och mkt riktigt är det bakåt (MV + dessa herrar) som haft mest problem med farten iår... FÖRYNGRA OCH VÄRVA SMART LHC!
Forwards:
Har redan skrivit om min besvikelse ang ett av nyförvärven, men måste samtidigt här lyfta fram ett annat.. NIKLAS PERSSON, välkommen till LHC och hoppas du vill stanna kvar!! Vilket kille.. SOm hela laget har han väl svackat, men han är ändå den som imponerat mest av alla i år tycker jag, och kommer faktiskt undan med G+ idag tom..
Problemet framåt är främst inte kvaliten såsom jag ser på backsidan utan att många spelare bara är skuggor av fjolårets jag.. Varför??