@[raderad],
Förväntningarna:
Att vi efter tre år av "processande" skulle ha lärt oss åtminstone något. Det ser exakt likadant ut som när Tangnes tillträdde. Stundtals OK spel varvat med horribla bottennapp och utebliven inställning. Man samlar ihop sig en aning och kniper en placering som man kan tycka är helt OK för att sedan bara självdö i slutspelet. Inget har ändrats, allt är sig likt. Mina förväntningar är att laget ska utvecklas åt något håll med samma tränare vid spakarna som fått sätta sin prägel på laget under flera års tid. Utvecklingen har dock helt och hållet uteblivit (hävda motsatsen och alla kommer avslöja dig för en lögnare). Motståndarna är de samma, de spelar ikadant och vår fullständiga oförmåga att lära, anpassa oss och agera är konstant den med. Bortkastade år! Jg förväntar mig verkligen utveckling. Vad är ens vårt spel? Efter tre år med Tangnes kan jag faktiskt inte svara på den grundläggande frågan. Man säger sig sträva efter ett visst spel, jag ser något helt annat på isen. Högst förvirrande. Skulle jag beskriva LHC:s gameplan och "röda tråd" för någon ovetande skulle min bästa beskrivning förmodligen varit "random". Inget gott betyg.
Edit och tillägg gällande förväntningar
Jag förväntar mig inte att serien ska lekas hem. Däremot förväntar jag mig mer än noll av 12 poäng mot Frölunda. Jag förväntar mig att det snarare är vi som tagit 6/9 poäng mot KHK och inte tvärt om. Jag förväntar mig att man på något vis lärt sig att visa intresse för de mer osexiga matccherna. KHK har spelat exakt likadant mot oss varje match och jag är inte 100 på poängfördelningen men jag skulle inte bli förvånad om den är under 50% för oss. Jag förväntar mig definitivt en bra bit över 50% mot ett av SHL-historiens absolut sunkigaste lag. Jag varken förväntar mig att LHC ska leka hem något eller spela ut alla men jag förväntar mig definitivt att vi ger vad vi kan och gör allt för att vinna i varje match. Kan någon på fullaste allvar hävda att LHC gör det? Jag ser EXAKT samma inställning och matchbild som alltid mot exempelvis KHK. jag tycker inte det är acceptabelt. Jag förväntar mig inte att vi ska gå till semi varje säsong. Däremot förväntar jag mig att våra matcher i kvarten inte ska vara en samling av de sämsta insatserna som vi gör för säsongen som det varit de två senaste säsongerna med Tangnes. Jag tycker inte att jag har orimliga förväntningar på detta LHC. Budgeten spelar roll och vi är inte samma maktfaktor som förr, men nej. Jag kan inte påstå att detta LHC är speciellt nära att infria mina förväntningar.
Kicka Dan:
Hemskt gärna, men det kommer aldrig ske då Emvall var så jävla snabb med att förlänga trots att Tangnes till dagens datum ännu inte bevisat ett enda skvatt. Iom en tidig, och enligt mig helt obegriplig, förlängning fanns det inte längre någon anledning att tjata om att "kicka Dan" som du säger dig saknat från omgång tio. Man har helt enkelt fåt acceptera att det är han som kommer att styra (nåja) skutan i ytterligare två år, för vi har varken råd att köpa loss två år av kontrakt och Emvall skulle aldrig gå med på den prestigeförlusten efter att så stolt kunna presentera förlängningen av "Sveriges bästa tränare". Lol @ den förresten...
Timeout:
Självklart är timeout inget som gör spelare magiskt mycket bättre. Att ens påstå att andra hävdar det är att diskvalificera sig själv i diskussionen. Däremot är det tränarens ENDA vapen att ta till för att försöka bryta en matchbild. Ren idioti att INTE ta till det när man ser vartåt det barkar. Faktiskt helt oförsvarbart. Det man KAN göra genom att ta en timeout är att låta sina egna spelare andas en kort stund och ta ett kort break från det som varit så bedrövligt. Samtidigt avbryter man det som varit så bra för motståndarna under samma stund. Finns självklart inga garantier för at det blir bättre, i många fall har det som du säger inte blivit det, men det finns definitivt en hel jävla hög med exempel på när timeouten rakt upp och ner vänt matchbilden. Som sagt, när det är det ENDA vapnet man som tränare har att ta till är det oförsvarbar idioti att INTE utnyttja det. Man har absolut ingenting att förlora på det och potentiellt en hel del att vinna på det. Att vägra när matchbilder ser ut som en påse hundbajs och är att rakt upp och ner ge upp. Det sänder inga bra signaler varken till laget eller de betalande supportrarna som inte direkt fyllt hallen till bristningsgränsen den här säsongen.
@Servicemålarn, i min mening är det helt tvärt om. Tangnes får oförtjänt lite skit här på forumet OCH i media. Tycker gott Corren kan ställa både Emvall och Tangnes mot väggen och fråga om hur analysen kring "processen" ser ut. Har man uppnått vad man ville? Utvecklas vi som önskat? Vad ÄR ens vårt spel? En hel del obekväma frågor för dessa båda herrar att svara på då de positiva svaren är väldigt lätträknade.