Corren wroteStängda dörrar när LHC letar tränare
ISHOCKEY Det är "inga kommentarer" som gäller hos LHC när jakten på ny tränare är igång. General managern Fredrik Emvall vill inte säga mycket om det pågående arbetet.
Rebecca Candevi17:02 | 2018-04-16
LÄS MER: Experterna: De kan ta över LHC
Att leta efter en ny tränare är ingenting en general manager gör varje dag, men det är någonting Fredrik Emvall har fått göra sedan Dan Tangnes lämnade sitt uppdrag. Däremot vill han inte prata om det pågående arbetet.
– Jag vill inte svara på någonting om tränarfrågan just nu, säger han till Corren.
På frågor som: "Vad ställer potentiella tränare för krav på klubben?" och "vad är det LHC söker hos en tränare?" är svaret tydligt.
– Ingen kommentar.
Klart är ändå att resten av tränarstaben har ett fortsatt avtal som sträcker sig över två år till. Därmed menar Emvall att det inte finns någon större risk att det blir ytterligare avhopp.
– Alla tre har ju två år kvar på sitt avtal, säger han.
Men de kan väl säga upp sig?
– Det är ju egentligen ett avtal. Och ett avtal ska man ju följa.
Hur har snacket gått med den nuvarande tränarstaben efter Tangnes avhopp?
– Ja, vi har ju såklart snackat med dem och hört hur de ser på saken. Det blir ju såklart en förändring för dem när Dan (Tangnes) lämnade. Men vi letar för fullt efter en ny tränare, så enkelt är det, säger Emvall.
Har du någonting att uppdatera om spelarfronten?
– Några spelare vill vänta med att skriva på eftersom de vill veta vad det blir för en tränare. Men annars har jag inget jag vill säga.
Är det någonting som kan bli klart nu i veckan?
– Ingen kommentar.