Corren wrote"Linköping är hemma för mig"
Andrew Gordon uppvaktas av flera klubbar inför nästa säsong. "Först vill jag vill höra vad LHC kan erbjuda", säger han.
Per Bergsten
13:00 | 2018-04-17
LÄS MER: Fansen startar insamling för att rädda Gordon
LÄS MER: LHC:s nya besked i tränarjakten
LÄS MER: Stjärnan kan vara på väg tillbaka
Kanadensiske publikfavoritens vara eller inte vara i LHC har varit en av de senaste veckornas hockeysnackisar i Linköping. Fansen har samlat in pengar för att bidra till att forwarden ska vara kvar, men utan den så kallade expertskatten som upphör att gälla efter tre år är det fortsatt osäkert hur det blir.
Efter avklarad semester kom han på tisdagen hem till familjen i Halifax i sydöstra Kanada.
Han vill inte säga för mycket om läget just nu, men bekräftar att LHC håller kontakt med hans agent och att diskussioner pågår. Enligt våra uppgifter jobbas på att hitta en lösning och det arbetet har intensifierats under senaste tiden.
– Jag är fortfarande hoppfull att det ska lösa sig. Linköping är hemma för mig, säger Andrew Gordon.
Han hymlar inte heller om att fler klubbar hört av sig. I SHL ryktas om att bland andra Djurgården visat intresse.
– Först vill jag höra vad LHC kan erbjuda, säger han.
32-åringen är beredd att ta det lugnt under närmaste tiden och avvakta med beslutet.
– Jag känner ingen panik. Det kan ta lite tid att lösa alla detaljer, oavsett vilken klubb det handlar om. Med gällande regler är det svårt att få till något som blir bra både för spelare och klubb. Jag förstår att det är tufft att ta tillbaka spelare som mig, men måste samtidigt tänka på min familj och på min framtid.
– Det är mycket att fundera över, säger Andrew Gordon.
Av skattetekniska skäl behöver han vara ur Sverige i sex månader och kan därför inte vara tillbaka i Linköping förrän i början av oktober. Enligt våra uppgifter finns däremot ingen tidsram att han, likt de med artistskatt, måste lämna landet ett halvår senare igen.