Tror ni Philip Rondahl kan vara ett aktuellt namn till kommande säsong? Nu vet jag inte hur NLB står sig (allsvenskan?), men sitter med ett utgående kontrakt och har nu samlat på sig lite seniorspel i bagaget.
Var ju uppe under några framträdanden i a-laget 15/16 (17 matcher, snitt - 1.33 min) men gjorde inga poäng, tekade dock bra med sina 66.67% (14 vunna - 7 förlorade).
Spelade även i CHL av inlägg att döma där han vid krossen mot Bern skymde framför kassen när Anton Blomberg stänkte dit 7-1.
Hittade ett inlägg från juniorexperten Ndur då han spelade i juniorerna, låter som det är en kille som skulle kunna fylla en roll i kommande upplaga.
Philip Rondahl (96): Allround center som tar mycket ansvar och är bra över hela banan. Bra tekare och riktigt bra framför mål i PP. På gränsen till en plats 2015/16.
Gjorde några matcher i J20 säsong 14/15 med Törna vid sin sida, och säsongen därpå när Törna fick ta klivet upp i a-laget så fick han istället sällskap av Gallo innan han en bit in på säsongen också flyttades upp i a-laget.
Nu förstår ni nog lite vart jag vill komma, en kedja med Törna - Rondahl - Gallo kanske hade kunnat vara något till kommande säsong? Då Sylvegård troligtvis är på väg bort så känner jag att behovet av en retsticka finns där och Gallo är den första som kommer upp i mitt huvud, även han sitter på ett utgående kontrakt.