alfie wrote
Trodde aldrig jag skulle skriva i en sillytråd att jag är lite halvt avis på Rögle just nu men det är jag.
De plockar in en ny spännande ledning (Abbotts) som verkar ha hårda och tydliga krav på vad deras lag ska stå för. De har fingertoppskänslan att plocka in Olle Liss, de vinner kampen (om det fanns någon) om Bristedt och Sjögren och nu plockar de in spännande Christopher Bengtsson.
Den där slitna popfrasen om att "de har nåt spännande på gång" känns faktiskt som att den stämmer för just Rögle den här gången. Blir inte förvånad om de ligger före oss i tabellen nästa säsong, för Cluben anno 18/19 känns vääääldigt svalt för tillfället och jag är inte alls säker på att Emvall får ihop ett slagkraftigt lag och framförallt ett välkomponerat lag.
Rögles 3 centrar är väll mer eller mindre toppklass i SHL, Svenska kvalitets centrar.
1.Sjögen
2Brithen
3Bristedt
Nu vill jag höra en utläggning om hur man vill spela framöver, är det så att man fortsatt skall spela med högpress och fart vill ja se värvningar som har just den spelstilen.
En förlängning med Lilja är väll högst nödvändig då han kan spela med högfart.
Nya kommande 2,3 centrar blir ganska avgörande hur kommande säsong kommer att se ut hoppas nu Emvall har lärt sig av sina tidigare misstag och värvar in rätt speltyper!!
Börjar bli lite för stor omsätting av spelare nu varje säsong, halva säsongen hinner gå innan man är ihopspelade. Jag vill se klockrena centervärvningar på 2-3 års kontrakt så vi kan bygga lite kontinuitet runt laget.
1.Lucas Wallmark/John Norman
2.Roy
3.Patrik Carlsson
Denna center uppställning bör man leta efter. Emvall har säkert signat dessa :lol: