WOW!
Nytt lag, Nytt hopp...
Ser bra ut, vi har fått de vi ville ha hit, och vi har seriens bästa tränartrio - Så vi förlänger och känner vi är grymma!
Eller?
Sjukt oförmöget LHC... Ingen ser ut att vilja lira... Ingen ser ut att vilja vara med...
Tunga ben, klappkass kemi, inget jävlaranamma alls? Ser inte ens frustrerat ut.. Snarare ledsamt...
Årets nyförvärv har mkt att bevisa... Likväl vår "stomme" om vi har någon sådan.
Vi saknar de där profilerna vi ändå hade i Junland och Rahimi. Betyget känns väldigt nära underkänt just nu, på många fronter.
Vad har hänt med Sylvegård? Trodde han skulle vara vårt stora (!) denna säsong!
Tony slarvar, och hänger inte med...
Gordon lirar trots sina begränsingar som om han är Broc Little och försöker "lira" med Roy...
Samtliga kedjor känns "fel"...
Jämför med Luleå, som direkt har ett klockrent radarpar i Olausson och Cehlin...
- Är dessa två bättre på pappret än våra lirare? Jag tycker inte det! Men de har vad man från TV-soffan som amatör något som känns som rätta roller för varandra.
Roy, Zengerle och Mullen har mycket kvar att bevisa. Trodde den förstnämnda skulle vara en av våra ledare på isen. Kanske hade jag fel?
- De andra såg jag dock som komplement från början, och inte som stjärnor vill jag tillägga.
Nej usch!
Man blir mest less av det spel årets LHC bjuder upp till hittills. Innan Tagnes tid vart jag åtminstone förbannad eller besviken då man inte kan vinna allt!
Men jag ogillar att varje år agera 50% av matcherna som om man inte har i SHL att göra!