Jo, alla rättigheter skall ha hängt med 🙂

Detta visuella tema som är nu tycker jag är snyggt. Modernt och cleant! 🙂

Lukkinen wrote

Är det något mer som behöver göras innan vi kan styra över folket hit från gamla bullen?

Ja, denna skall flyttas till samma server/adress som gamla bullen. Tar förhoppningsvis inte särskilt lång tid, bör bli klart inom ett par veckor.

...och för att fylla på!
Facebook-inlägg, nålade eller inte med kommentarer är väldigt "kaos" att hålla sig uppdaterad på när det är mkt trafik.
Jag vet folk som inte kunde registrera sig på den äldre HB under lång tid, och då fanns inga alternativ där heller...

Men jag tycker frågan kvarstår...
Anses detta fortfarande vara ett WL-forum eller LHC-supporterforum?
Jag är ej med i WL, och kommer antagligen inte känna anledning att bli det heller, men jag är ju LHC-fanatisk oavsett! 🙂

lkpg__ wrote

Jag skulle vilja att bullen är till för alla supportrar till LHC, oavsett om man är medlem i White Lions eller inte.

Håller helt med, så även Raoulinho 🙂

Det ska dessutom sägas att det inte verkar ha tagit några särskilda initiativ från WL:s styrelse att hålla bullen vid liv, detta gör jag i egenskap av supporter till Cluben.

Känns som att vi är inne på samma linje alla tre här. WL har inte gjort något för att förvalta och utveckla bulletinen. Deras ordförande skapar trådar på Facebook så att svetten pärlar i pannan. Ett LHC-forum känns mer rätt och riktigt än ett renodlat WL-forum. Kärlek till Cluben torde vara det enda kriteriet för att få skriva här och den har inte WL monopol på precis.

Någon form av anknytning mot WL kommer det nog att vara, iom att HockeyBulletin var det från grunden - men håller med om att alla är välkomna förutsatt att inte alltför många sedvanliga Facebookvanor hänger med. :lol:

Satashi' wrote

Någon form av anknytning mot WL kommer det nog att vara, iom att HockeyBulletin var det från grunden - men håller med om att alla är välkomna förutsatt att inte alltför många sedvanliga Facebookvanor hänger med. :lol:

Absolut, det ena behöver inte utesluta det andra!
MEN, som en liten pettitess hade jag velat som två alternativ:

1. Länkarna till Social Media byts ut från WL till LHC
  2. Addera och lyft fram länkar till LHC men ha bägge på plats!

Det är inte min avsikt att såga bort WL då de är grunden!
Men Lukkinen beskrev det bäst - Kärlek till Cluben! 🙂

Först och främst, stort tack för att du tagit på dig att uppdatera sidan!

Fantastiskt att det nu på ett vettigt sätt går att läsa via mobilen. Det var ju inte kul på gamla sidan.

Jag har provat att navigera runt och gjort en lista på saker som inte är 100% ok (i mina ögon).
Jag vill bara förvarna om att jag är en riktigt pedantisk jävel.

En del saker vet du säkert redan om...

1. Det är dålig kontrast i menyn 'snabblänkar'. Texten behöver nog vara mörkare.

2. FAQ:en är på engelska, jag tror det ska gå att få den på svenska.
    Här är den i alla fall på svenska: http://www.phpbb.se/forum/faq.php

3. Min profil var satt till 'Brittish English'. På gamla bullen är det 'svenska'.
    Kanske blev det så eftersom svenska ej var tillgängligt när du flyttade?
    Detta gjorde att när jag loggat in blev vissa delar av sidan på engelska,
    t.ex. 'Profile', 'user control panel', 'Board index' (istället för 'Forumindex') och även footern med 'Information'.

4. När man går in via mobilen försvinner ibland det mesta av texten i sökrutan.
    Istället för t.ex. 'Sök i denna tråd' står det 'Sök i' och sedan ett halvt tecken. Kanske ligger detta utanför din kontroll?

5. Det verkar inte gå att skapa nya användare, får detta felmeddelande:
    ----
    Allmänt fel
    SQL ERROR [ mysqli ]

MySQL server has gone away [2006]

Ett SQL-fel uppstod vid hämtning av denna sida. Kontakta forumadministratören om problemet kvarstår.

Underrätta forumadministratören eller webbansvarig: forum@whitelions.se

Glad midsommar!

Tack för mycket konstruktiv feedback.

1. Skall justeras till en mörkare nyans av grå alternativt svart text.

2. Språkpaketet - skall kika på det.

3. Angående språket så beror det som du säger på att det vid installation inte fanns något svenskt språkpaket för phpbb 3.2. Detta är inlagt och efter att siten flyttats till gamla bullens adress kommer det engelska språkpaketet tas bort, således får alla svenska som default.

4. Språkpaketet, skall justera detta så det stämmer 🙂

5. Jag tror att skapandet av nya användare är för att inställningarna för e-post fortfarande var inställda på gamla bullens. Jag har ändrat det nu och det skall gå att skapa nya användare, gjorde precis denna.

Om man har javascript avstängt (t.ex. genom noscript) blir all text i headern nästan oläsbar (dålig kontrast).

Jag tror man kan lösa det genom att byta 'html, body' background-color från #ECF0F1 till #161A25 i colours.css. (Jag gjorde color-pick i nederkant på headern för att få värdet #161A25)

Som en bonus slipper man då de gråa kanterna till vänster och höger och istället ser det ut som om headern fortsätter neråt på sidorna (när javascript är på):

Original

Med #161A25

@[raderad], snygg feedback! Välkommen hit ☺

Har justerat bakgrundsfärgen efter Viggens förslag vilket blev bra. Har dessutom höjt kontrasten i snabbmenyn. Blev det lite bättre?

Nu är det väldigt tydlig text i snabbmenyn.

Lite konstigt dock att om man klickar på 'Aktiva trådar' blir resultatet "Inga träffar hittades".

Borde inte denna tråd och testtråden komma upp åtminstone?

Viggen wrote

Nu är det väldigt tydlig text i snabbmenyn.

Lite konstigt dock att om man klickar på 'Aktiva trådar' blir resultatet "Inga träffar hittades".

Borde inte denna tråd och testtråden komma upp åtminstone?

Inga forum hade tillåtelse att visas under aktiva trådar - skall vara fixat nu.

Användarnamnet allra längst upp till höger är numera i svart. Jag antar att det är en oavsiktlig effekt av att du bytte färg på snabblänkarna?

Viggen wrote

Användarnamnet allra längst upp till höger är numera i svart. Jag antar att det är en oavsiktlig effekt av att du bytte färg på snabblänkarna?

Korrekt, det är samma CSS som åberopas. Jag tror nog att det är bäst om alla länkar i headern är i samma färg eller ska jag ändra namndelen till den tidigare gråa?

4 dagar senare

Hur ser det ut med en flytt från gamla forumet? Är det nära nu eller är det forfarande en bit kvar tills dess? Just nu är båda forumen helt döda, typ 🙂

@[raderad]; fint! En månad bort då ungefär. Av ren nyfikenhet, vad hänger flytten på? Jag menar, vad hindrar att den blir av imorgon? 🙂

Förresten, snyggt jobbat! Forumet ser föredömligt ut. Både från dator och telefon. Tjusigt! 8)