Ah, men se där! Du är ju kingen själv. Återigen, snyggt jobbat! 🙂 😉

Lukkinen wrote

Jag saknar en hyfsat banal sak när jag skriver kommentarer och det är två smileys. En vanlig "glad" (klassiska 🙂 ) och en wink-smiley ( 😉 ). Går de att på något sätt integrera i bullen?

Självklart, skall vara fixat. 🙂 😉

Lukkinen wrote

Lade märke till en detalj när jag skrev i sillytråden. Om man infogar en länk till en artikel / EP-profil så öppnas den i samma fönster, inte en ny flik, vilket är lite störande. Kan man som på detta forum sätta något default att länkar öppnas i nya flikar?

Bra uppmärksammat, skall ordna snarast möjligt!

Angående tiden för flytt, jag är bortrest fram till nästa vecka. Vidare lär det dyka upp en del problem i samband med själva flytten vilket kan ta ett litet tag att lösa, håller tummarna för att det skall vara lugnt.

Viggen wrote

Det här kanske inte direkt har med nya bullen att göra, men nog bra att känna till så att man inte felsöker i onödan.

Jag kör Adblock Plus i mina browsers. Som default verkar det använda en filterlista som heter
'Fanboy's Social Blocking List'. Denna lista blockerar Twitter widgeten, dvs det blir bara blankt under 'Tweets' om man inte stänger av adblock (eller stänger av den listan).

Det är tyvärr ingenting jag kan göra något åt då twitterfeeden använder Twitters api.

Lukkinen wrote

Hur ser det ut med en flytt från gamla forumet? Är det nära nu eller är det forfarande en bit kvar tills dess? Just nu är båda forumen helt döda, typ 🙂

Förhoppningsvis innan första ispasset ☺️

Det här kanske inte direkt har med nya bullen att göra, men nog bra att känna till så att man inte felsöker i onödan.

Jag kör Adblock Plus i mina browsers. Som default verkar det använda en filterlista som heter
'Fanboy's Social Blocking List'. Denna lista blockerar Twitter widgeten, dvs det blir bara blankt under 'Tweets' om man inte stänger av adblock (eller stänger av den listan).

Det är väl mer konsekvent om alla är samma färg.

Testanvändare wrote
  1. Jag tror att skapandet av nya användare är för att inställningarna för e-post fortfarande var inställda på gamla bullens. Jag har ändrat det nu och det skall gå att skapa nya användare, gjorde precis denna.

Jag provade igen och nu gick det fint även för mig.

Jag skulle vilja att bullen är till för alla supportrar till LHC, oavsett om man är medlem i White Lions eller inte.

Satashi' wrote
Raoulinho wrote

Ser bra ut och känns bra! 🙂
Ställer min tid till förfogande för att agera städare likt Lukkinen om så önskas...

Men en allmän fundering, som jag inte vill ska tas på fel sätt...
Är detta nya forum ansett vara ett WL-forum, eller ett LHC Supporterforum? 🙂

• Innehållet kan ju vara desamma, men det vore väl kanske läge att "se över" hur man vill göra reklam för forumet och att "alla" är välkomna?

Mvh Raoul

Personligen ser jag helst att den skaran som skriver på forumet är mer mot enthusiast-typen. I jämförelse mot Facebooksidan så finns det alltid kunniga skribenter här som är insatta och följer sporten mer eller mindre religiöst. Misstänker även att samtliga är mot vuxen ålder vilket också speglar de inlägg som skrivs. Ska vi försöka behålla den typen av användare, eller ska vi välkomna alla, oavsett hur okunniga de må vara, säg 11-åringar och allmänt folk som till stor del inte har en aning om vad de häver ur sig?

Bullen har väl alltid, för mig åtminstone, känts som lite av en "elitist"-skara, jag ser personligen hellre att vi förblir det. Får huvudvärk av vårt "Öppna supporterforum" på Facebook. Tror denna diskussionen har varit med sedan ett tag tillbaka dock...

Vi måste ju acceptera nya användare. Annars kommer bulletinen självdö vad det lider. Känns som att bulletinen historiskt sett lockat de lite mer seriösa skribenterna så jag tror inte det är någon större risk att de värsta klåparna från Facebookgruppen kommer hit och "förgyller" tillvaron med sina gedigna hockeykunskaper 😛

Raoulinho wrote

Ställer min tid till förfogande för att agera städare likt Lukkinen om så önskas...

• Innehållet kan ju vara desamma, men det vore väl kanske läge att "se över" hur man vill göra reklam för forumet och att "alla" är välkomna?

Mvh Raoul

Personligen ser jag helst att den skaran som skriver på forumet är mer mot enthusiast-typen. I jämförelse mot Facebooksidan så finns det alltid kunniga skribenter här som är insatta och följer sporten mer eller mindre religiöst. Misstänker även att samtliga är mot vuxen ålder vilket också speglar de inlägg som skrivs. Ska vi försöka behålla den typen av användare, eller ska vi välkomna alla, oavsett hur okunniga de må vara, säg 11-åringar och allmänt folk som till stor del inte har en aning om vad de häver ur sig?

Bullen har väl alltid, för mig åtminstone, känts som lite av en "elitist"-skara, jag ser personligen hellre att vi förblir det. Får huvudvärk av vårt "Öppna supporterforum" på Facebook. Tror denna diskussionen har varit med sedan ett tag tillbaka dock...

Är det något mer som behöver göras innan vi kan styra över folket hit från gamla bullen?

Mvh Raoul

Ser det! Färgerna ändrades mellan den ena uppdateringen och den andra 😛

Förresten, verkar som att mina moderatorsrättigheter följt med i migreringen. Testade att ta bort ditt testinlägg i sillytråden och det gick alldeles utmärkt (om inte alla får göra det?)

Feedback i form av synpunkter och problem.

Testade det där med automatisk visning av video- och bildlänkar. Innan jag gick och hämtade baren från förskolan såg jag ditt inlägg där det funkade bra! Skulle göra ett eget test men då visades bara de blå länkarna. Var tvungen att sätta bilden inom en "bildklammer", då visades den. Något som ändrats? Ditt inlägg visar också bara länkar nu vilket det inte gjorde tidigare

Har fixat nu.

Det verkar dock som om videos inte fungerar när länkarna börjar med https. Knepigt. Ska kika på det.

Har dessutom påbörjat implementationen av ett nytt utseende.