Hockeytröjan wrote
För mig spelar det dock ingen roll på vilket sätt vi tar SM-guld. Det gör inte så mycket att vi inleder så svagt som vi har gjort, bara vi vinner bäst av 7.
Helt rätt! Den stora motorsågen får vänta tills den kvällen då Brynäs vunnit sin fjärde match. Däremot får man ta ett supporterforum för vad det är; en plats för att ventilera sina tankar, positiva som negativa. Efter en genomrutten match och en match som vi slarvar bort på individuella misstag kommer tonen följdaktligen vara negativ. Om jag, Sakic, Lukkinen eller någon annan som uttalat oss pessimistiskt stått i LHCs omklädningsrum efter förlusten i Gävle hade vi såklart inte stått och skrikit på Näkyvä hur jävla kass han är för att han ger bort det avgörande målet, eller gett Olimb en örfil för att han inte passade Little i friläget.
Spelar laget dåligt hjälper det iaf mig att kliva in och häva ur mig all möjlig skit i affekt, orättvist och destruktivt eller inte. Speciellt för mig som inte bor i Linkan längre och inte möter likasinnade till vardags. Att gå och bära på uppdämd irritation och komma till jobbet dagen efter match och nån kollega som håller på Malmö slänger en "Det går inte så bra för LHC nu va?" i ansiktet på en med ett hånfullt leende hade kunnat slutat illa om jag inte fått ur mig skiten på nåt sätt. Med forumet som ventil går sånt att svälja lite lättare.
Vet inte vad jag vill komma till, är väl lite nervös att ännu fler ska välja bort forumet p.g.a. det pessimistiska tonläget och det ska bli ännu glesare mellan inläggen. Alla här inne har ändå i grund och botten samma vilja och samma strävan; SM-guld och framgångar för Cluben. Vi tacklar det bara på lite olika sätt. Hoppas ni eviga optimister har överseende med att vissa av oss väljer en annan approach för att skaka av besvikelser och frustration.