Skön seger!
Alltså... vi må ligga 10-15 år före Växjö när det kommer till att producera egna spelare men jag tycker ändå inte att vi ska glömma vår resa så snabbt. Vi är idag etablerade i toppen av svensk hockey tack vare spelare som Micke Sandberg, Norrena, Tjomme, Peltola, Musse, Huselius, Mårtensson, Weinis, Hlinka, Hlavac, Taffe, Broc... ja, ni fattar. Att kalla Växjö för Plastsjö och brösta upp sig om egenproducerade spelare legitimerar bara det beteendet mot oss, från andra. Det ger alla rätt som kallat oss plast genom åren. Det är i alla fall min personliga åsikt.
Jag har inget emot att "hata på" motståndarlag men just plast-bråket blir lite svårt att vinna för oss, sett ur ett större perspektiv än bara LHC vs. Växjö.
Tycker vi kan hata på Växjö för att de spelar tråkigt, har fula orangea tröjor och är allmänt vidriga smålänningar. Deras värvningsstrategi de senaste åren har jag dock lite svårt att invända mot. Hellre en nykomling som siktar mot toppen och lyckas än dessa ständiga bottenlag som Rögle och KHK.