Stolpskottet wroteSpelidé är knappast nått man ändrar i en handvändning. Man kan tro att Växjö gör så men inte heller det är fallet. Spelmodellerna hos de olika lagen är spikade sedan länge och jag måste säga att jag är tacksam över Clubens som ger väldigt mycket mer underhållning än mer klassiskt styrspelshockey.
Enda sättet att rå på Växjö i slutspelet är att sätta spelet klockrent enligt modellen och eliminera misstagen helt. Då kan det gå med lite flax... :wink:
Spelidé var kanske fel ordval. Men poängen är att Växjö med sitt uppgraderade KHK-spel fungerar precis så att de trivs mot lag som satsar offensivt och blottar sig. Jag tror iaf att vi hade haft en bra mycket större chans mot de om vi mötte de med deras egen medicin. Backa hem, packa ihop och hugg när läget ges. Det är ju liksom inte så att det är en slump att det ser ut såhär i match efter match efter match efter match efter match... både mot KHK och Växjö.
Kikade in en sväng på Växjös forum och möts av kommentaren:
Kenpa wroteGrattis till Migrationsverkets HC som lyckas vinna iaf 1 match mot Växjö denna säsongen.
Migrationsverkets HC.... :shock: ......... :lol:
Uttrycket "att kasta sten i glashus" har aldrig varit mer tillämpbart än här.