Äntligen lyckades man knäcka både användarnamn och lösenord så man kan börja skriva av sig lite igen.
Lite silly-tankar jag har:
Backar
K.Näkyvä
E.Larsson
N.Lundgren
A.Björkman
E.Kristensen
Ginning (Tror man lyfter upp han alt. lånar ut honom)
Kanske:
K.Dahlbeck
A.Karlsson
Här tror jag man är nöjd med Salmela MEN att man förhoppningsvis redan har bra kontakt med backar med LHC anknytning på andra sidan. Därav skulle jag lätt kunna se att man "släpper" (läs passar) på Salmela för att ta in en sådan som Klas Dahlbeck, detta skulle jag tycka vore ett bra val med.
Anton Karlsson känns det lite som att både han och hans agent mår mumma av att Anton spelat så bra på sistone, tror det lutar åt att båda inväntar slutspelet. Skulle nämnde spelare göra det ytterligare bra där känns det som att man skapat sig själv ett riktigt bra underlag för förhandlingar. Detta kommer Emvall ta ställning till: Är Anton värd en ännu högre lön?
Om Anton inte får eller tar ett nytt kontrakt räknar jag med att man tar in någon annan som ersättare. Vem vet, Emvall kanske har bra kontakt med Bäckman med .. 😉
Forwards
Har inte så mycket att analysera om här egentligen, DOCK är jag otroligt nervös att det känns som att B.Little kommer dra sig vidare. Sedan får jag känslan av att Lilja hänger lös i den utsträckningen att Emvall inväntar ett bra resultat i slutspelet. Personligen tycker jag Lilja inte fått ut det man hade förhoppningar om innan och skulle nog hellre se att man släpper och satsar på Sörensen i en andra kedja.
Om Törnqvist lämnar är det tråkigt då han visat tendenser på att börja ta rejäla steg, dock så anser jag det inte vara en lika stor förlust så som med B.Little. Ett spännande alternativ här vore väl att kanske hitta någon lovande talang i Allsvenskan som kan ta en plats i en tredje/fjärde kedja, alt. sparra med Gallo om platserna.
Marcel Múller tror jag inte har någon framtid i LHC efter säsongen, missminner jag mig inte heller så skrev någon om att han faktiskt har kontrakt med laget i Tyskland nästa säsong. MAN vet ju dock aldrig ifall han skulle prestera ett sjukt resultat och skjuta hem guldet till LHC så kanske Emvall är lite sugen på att behålla honom om möjligheten finns.
Målvakter
Målvaktsdiskussionen känns lite sisådär. Är i alla fall övertygad om att LHC ledningen har full tro på att J.Johansson kan axla en första spade nästa säsong. Frågan är hur de ställer sig till andra platsen.