Grundserien är snart slut och än har inga kontraktsförlängningar presenterats alls (edit, jo Sebbe har ju förlängt förstås!). På ett par håll börjar jag bli lite orolig faktiskt. Min åsikt nedan gällande spelarna med utgående kontrakt:
[size=150]Agera snarast med:[/size]
Törna - Törnqvist är oerhört nyttig för det här laget. Viktigt att han, som han än så länge bevisat att han gör, fortsätter utveckla även sin offensiv. Livsviktig att förlänga med!
Anton K - Här har vi en riktigt stabil allroundback i bra ålder. Anton har inga direkta svagheter, är oerhört stark en mot en och lär inte kosta multum. Måste få nytt!
Gallo - Jag ser absolut en fortsättning för Gallo i laget. OM han kan köpa rollen som 13e forward. Stagnerat lite i sin utveckling men det hjärtat skojar man inte bort!
[size=150]Avvakta med:[/size]
Pajen - Gedigen center som absolut bidrar, men åldern alltså. Håller han för en säsong till? Hur billigt kan han tänka sig spela för LHC? Beroende på vilka som är på G in, avvakta med Pajen!
Fogström - Fogström är mycket nyttig och gör ett gott jobb för Cluben. Fredrik Karlström ska dock in och finnen blir ju inte yngre han heller. Avvakta och se om plats finnes när "viktigare" centrar är säkrade
[size=150]Bör inte få nytt:[/size]
Lilja - Tycker tyvärr att Lilja gått bakåt i utvecklingen och i dagsläget ser jag honom som 13e forward i Cluben. Släpp honom och tänk om och tänk nytt.
Salmela - Stabil herre men jag kan inte tänka mig att han kan tänka sig gå ner tillräckligt i lön för att öht vara intressant att resigna. Levererar inte nog med poäng som han borde.
Karterud - Bredd kan vi hitta i de egna leden. Har svårt att se att Karterud kan lyfta sig tillräckligt för att vara intressant som ordinarie nästa säsong.
Müller - Definitivt inte sämre än Bergfors men inget man kanske bygger laget kring. Har dessutom kontrakt i DEL nästa säsong.