@Flera
Vi har ju länge diskuterat vikten av att inte gå in i slutspelet med endast en superlina som nästan alltid har plockats bort av ett väl påläst matchcoachat motstånd. Till den gångna säsongen hade vi ju verkligen chansen, vad det kändes, att få till tre stycken riktigt vassa linor att gå in i slutspelet med. Med spelare som dubbla Olimbs, Bergfors, Gordon, Roe, Little, Lilja och Pajen är det givetvis ett stort misslyckande att vi inte fick till tre riktigt bra linor. Det är ett ännu större misslyckande att vår enda bra forward i slutspelet heter Emil Sylvegård (Pajen klarar sig också).
Satsningen tycker jag är helt rätt – alltså att satsa på en bred spets över flera kedjor, även om man kan ifrågasätta vissa värvningar till detta.
Med det här tänket borde det således inte heller finnas någon direkt första- andra- eller tredjekedja. Åtminstone inte någon supertydlig skillnad mellan dem. Om Sörensen kommer och Tangnes plockar ihop en kedja med honom, Tony och Lilja anser jag att den har lika stor potential som någon annan topplina. Alla linor, men framförallt topp 3, ska bidra till produktionen. Om någon hittar ett extra fint flyt ser jag inte några konstigheter med att matcha den lite tuffare, även om det är omgång 28.
Tycker att nedanstående lag ser förbannat spännande ut. Hoppas att Sörensen kommer som det ryktas och att vi får ytterligare två dyngvärvningar för toppkedjeroller. Olimbarna måste ju få chansen att spela tillsammans med ett mer korrekt tredjeelement. Kan de i VM så borde de kunna i SHL. Jobbigt när LHC-abstinensen börjar komma redan i mitten av april.
Heja Brynäs!
Monstret (Johansson)
Larsson - Billins
Karlsson - Bäckman
Lundgren - Näkyvä
Ginning / Björkman
Ny striker (ingen minilirare) – Zacke – Sylvegård
Sörensen – Mårtensson – Lilja
Gordon – Olimb – Olimb
Sebbe – Pajen – Gallo
Junis