Här kommer lite tankar från min sida om det som varit och det som komma skall.
36 Finland Niklas Fogström - Kämpar, sliter och gör det man förväntar sig. Trots detta inte ett namn för framtiden, börjar bli till åldern och tar upp en position som inte går att "gambla" med.
22 Ungern Vilmos Galló - Ungefär som Fogström, men med utvecklingspotential. Kan få en säsong till att blomma ut, annars är nog ett par säsonger i allsvenskan ingen dum idé. När ska en forward i LHC göra det många backar gjort? Få genombrottet och gå från utfyllnad till matchavgörande spelare?
13 Kanada Andrew Gordon - Har inte kommit till sin rätt riktigt denna säsong, men är rivig och har ett hjärta för Cluben. Vi vet dessutom vad han kan. Stanna så länge du vill!
1 Sverige Marcus Högberg - Nordamerika
30 Sverige Jacob Johansson - Positiv överraskning, perfekt som backup för att utvecklas vidare och kanske göra samma resa som Högberg.
9 Sverige Anton Karlsson - Stora kliv framåt, visade fin utveckling i sin offensiv under grundserien och spelade i princip felfritt i defensiv zon under kvarten. BEHÅLL!
82 Norge Jørgen Karterud - Ingen succé i varken VIK lr LHC, ser inte vad han ska tillföra om man vill slåss i toppen.
28 Danmark Emil Kristensen - Visar prov på fina offensiva kvaliteter, defensivt fanns mer att önska att för ofta. Men har ändå en känsla av att potential finns.
12 Sverige Sebastian Karlsson - Kommentar överflödig
4 Sverige Niclas Lundgren - Har knappt tänkt på att han spelat i laget? Bra lr dåligt omdöme?
53 Sverige Eddie Larsson - Vilken utveckling, på gränsen till landslaget. Kul att se!
18 Sverige Jakob Lilja - Bra speed, men ärligt talat känns han inte just nu som en lirare högre upp i kedjorna. Får känslan av att han har svårt att samspela, slå en pass i ett trängt läge, det händer liksom inte mycket förutom när han kör sitt eget race. Får känslan av uddlöshet.
41 USA Broc Little - Schweiz ?
27 Tyskland Marcel Müller - Nae va, halvkul injektion men inte en spelare som jag kan se för framtidens lagbygge.
51 Finland Kristian Näkyvä - Blandar och ger, men med ett gott självförtroende samt en stabil defensiv back bredvid sig så kan det bli bra, oftare än dåligt.
40 Norge Ken André Olimb - Höga förväntningar, infriades inte. Ibland bra driv och rakt på mål,En del skador som kan ha stört, ingen av bröderna verkar sitta inne på något stålpsyke direkt.
46 Norge Mathis Olimb - Bör finnas potential, men frågan är om han har speeden/viljan att leda en toppkedja i dagens SHL? Känns allt för ofta enormt omständig och lite seg.
23 Sverige Niklas Persson - Kapten och kung, ge han ett år till innan han tar steget in i övriga organisationen.
11 USA Garrett Roe - Jag gillar Roe, med rätt omgivning (INTE LITTLE) tror jag han är förbannat svår att ersätta.
14 Finland Anssi Salmela - Helt ok under grundserien, fick ordning på försvaret och verkade påverka övriga backar positivt. Men i slutspelet såg han mest ointresserad ut. Kostar säkerligen ett par kronor också. Bort!
21 Sverige Emil Sylvegård - En av de bästa spelarna i slutspelet och en av få som kan hålla huvudet högt. Viktig för laget, tar energi av motståndarna och en sådan spelare man älskar att ha i sitt lag men hatar att möta. Precis vad vi behöver och saknar i övrigt.
17 Sverige Henrik Törnqvist - Karlskrona? Har tagit stora kliv denna säsong, bra skott. Men tror att ett miljöombyte med en större roll kan göra gott för han.
29 Sverige Gabriel Carlsson - Ganska anonym men tycker han gjort det bra, inte den utveckling jag hoppats på dock. Nordamerika nästa?
19 Sverige Petter Hansson - Nae, Allsvenskan är nog mer passande just nu. Fick väl knappt speltid i VIK?
31 Sverige Erik Källgren - Klar för AIK