Vill börja med att hylla vårt bortaschema, som kommande säsong innehåller inte mindre än 10 lördagmatcher varav 8 a de är mot närliggande lag för bra resor. Lägg därtill att vi har 3 stycken fredagsmatcher på bortaplan, som en del i backtoback-möten. Det gör i alla fall mig jävligt taggad eftersom WL är en frekvent resande supporterförening. Tummen upp!
MEN, vårt hemmaschema är synnerligen allvarligt. Horribelt dåligt. Då menar jag inte bara ur supportersynpunkt med tråkiga matcher på fel dagar, utan rent kvantitetsmässigt också.
Av 26 hemmamatcher spelas endast 5 av de på lördagar.
Vi har blivit tilldelade 1 fredagsmatch som går av stapeln 30/12 mt HV vilket är värdelöst då 1) Att möta HV hemma är självsäljande och 2) Mellandagsmatcher, i synnerhet dagen innan nyår är självsäljande.
För sjätte året i rad får vi inte spela hemma på annandagen som ju också är en kassako av guds nåde.
De förjävliga tisdagsmatcherna spelar vi hemma 6 gånger och vi har även 2 onsdagmatcher. Detta är som de flesta vet Champions League kvällar. Även om jag har noll intresse för fotboll så tenderar alltför många att se LHC's match på datorn hemma för att snabbt och smidigt kunna zappa över till CL vid 21-tiden. Tisdagar och onsdagar är SHL's värsta fiende.
Premiären hemma mot HV krockar med Tre Kronors sista gruppspelsmatch i World Cup.
Vi har 10 torsdagsmatcher, vilket sägs vara en bra företags och sponsordag, det är emellertid inget som återspeglas i någon form av god stämning i Saaben.
Med det här horribla hemmaschemat blir jag jävligt orolig vad gäller publikintäkter. Förutsättningarna att dra folk till arenan är under all kritik. Hur är det möjligt att vi bara blir tilldelade 5 lördagsmatcher hemma?
Jag vet ju att ni vissa gillar att domedaga över publiksiffror, här har vi förutsättningarna.