Ja, det känns ju oförskämt bra efter första matchen men det blir en helt annan match imorn. LHC var i ett ännu knepigare läge mot HV för några år sen då man dels åkte på 0-6 i röven men även tappade lagets bästa spelare. Då vann vi 4 raka. Har svårt att se att något så radikalt ska ske nu, Cluben är av annat virke än HV det året, men minsta känsla av avslappning för att första matchen gick såpass lätt och det smäller direkt bakom Högberg/Rautio och när Växjö spelar på ledning är de ett helt annat lag, som vi vet.
Ifjol torskade Växjö sin första match i slutspelet, på hemmaplan mot Örebro. Sen vet vi hur det gick. Så jag hoppas att Tangnes & co har lyckats nollställa spelarna och jag blev glad när jag läste i corren att stämningen i omklädningsrummet efter matchen lika gärna kunde varit som efter en förlust. Viktigt nu att grabbarna som har varit med och vunnit (Junland, Gordon, Rhett etc) visar vägen och ryter till vid minsta tillstymmelse till nöjdhet efter en seger av tolv.
Det vore så fantastiskt jävla skönt att plocka en 2-0-ledning imorn och med rätt taktik och rätt inställning ska det gå! Jag säger 2-3.