Kunde fan inte hålla mig... DET ÄR SLUTSPEL! Måste diskutera 8)

Från olika håll pratas det om att Växjö inte kom ut som de ska, och om de spelar som de gjorde sista 10-15 minuterna av första perioden så kommer de att vinna på Lördag. Med andra ord så sägs det att Växjö har mer att hämta, vilket visserligen är sant - men årets upplaga av LHC har en väääääldigt hög högstanivå och jag tror att även vi har mycket mer att hämta från vår trupp.

2-0 i matcher för klubben och en vinst med 4 mål mot Växjös 2.

3-0 till LHC, Växjö har inget självförtroende...

Ja, det känns ju oförskämt bra efter första matchen men det blir en helt annan match imorn. LHC var i ett ännu knepigare läge mot HV för några år sen då man dels åkte på 0-6 i röven men även tappade lagets bästa spelare. Då vann vi 4 raka. Har svårt att se att något så radikalt ska ske nu, Cluben är av annat virke än HV det året, men minsta känsla av avslappning för att första matchen gick såpass lätt och det smäller direkt bakom Högberg/Rautio och när Växjö spelar på ledning är de ett helt annat lag, som vi vet.

Ifjol torskade Växjö sin första match i slutspelet, på hemmaplan mot Örebro. Sen vet vi hur det gick. Så jag hoppas att Tangnes & co har lyckats nollställa spelarna och jag blev glad när jag läste i corren att stämningen i omklädningsrummet efter matchen lika gärna kunde varit som efter en förlust. Viktigt nu att grabbarna som har varit med och vunnit (Junland, Gordon, Rhett etc) visar vägen och ryter till vid minsta tillstymmelse till nöjdhet efter en seger av tolv.

Det vore så fantastiskt jävla skönt att plocka en 2-0-ledning imorn och med rätt taktik och rätt inställning ska det gå! Jag säger 2-3.

Som väntat ingen Rhett Rakhshani på LHC-träningen efter smällen i går. I övrigt alla med inför SM-kvart 2 mot Växjö. #lhchockey
/Bergsten

Antar att Rhett blir borta någon/några matcher framöver.

Rob! wrote

Som väntat ingen Rhett Rakhshani på LHC-träningen efter smällen i går. I övrigt alla med inför SM-kvart 2 mot Växjö. #lhchockey
/Bergsten

Antar att Rhett blir borta någon/några matcher framöver.

Fan då! Hoppas att det finns en och annan stel axel hos plastsjöspelarna. Några blåmärken på benen har de då inte efter de usla blocken :lol:

Hallam är ingen dålig coach så jag gissar på att vår kära 3:e line behöver leverera imorn då de kommer ges "mest" utrymme i förhållande till vilka linor som Växjö matchar upp. Tror på två baljor från Sörensen och en balja från Billins i PP.

2-3 till Cluben!

Lite lugnet före stormen här på forat!
Tre timmar till match. Får Rautio fortsatt förtroende? Kommer Rhett till spel?
Växjö kommer garanterat att komma ut som ett annat lag jämfört med förra matchen. Med en dåres envishet hävdar jag att det är bättre virke i våra grabbar. Vi har bättre karaktär i laget - Vi vill det här mer.
Wikegård snackade lite om det i studion i gårdagens match. Vilket lag är beredd att offra det som krävs för att gå hela vägen? Jag tror att vi är ett av dessa och jag hoppas att det syns även ikväll. Om det sen räcker till seger är en annan sak. Jag vill se 100% i varje närkamp, vartenda skott ska täckas, hörntänder ska offras.

Kom igen nu!

Om nu Rhett inte kommer till spel har jag en åsikt om formationerna.

Jag tycker att Little är lite för puckkär för att lira med Gordon och Roe. Han gör mer nytta i sin vanliga kedja med Hardt och Pajen. I Rhetts frånvaro skulle jag nog hellre se att Lilja tar hans plats och att Gallo/Jakobs tar Liljas plats i tredje.

Nu när J20 är utslagna finns det ingen anledning att peta Gallo längre. In med honom! Det fullkomligt osar ju slutspel om hans spelstil. En kedja med Jakobs-Pajen-Hardt skrämmer inga motståndare. Hardt blir för ensam om fysiken och Jakobs får inte de passningarna han behöver för att vara effektiv. In med Gallo!

Någon som vet om Rhett hängde med till Plastsjö?

Bergsten på Twitter:

Ingen Rhett Rakhshani i LHC mot Växjö. Som väntat. Vilmos Gallo in i truppen som extraforward. Annars samma. #lhchockey

Nae, det ser inget vidare ut. Slarvigt i försvarszon, dåligt markeringsspel, slarvigt passningsspel och ingen kreativitet framåt.

Och där kom 1-0 också...

Skärpning till andra!

Dålig period av oss. Tek i egen zon och mål i röven efter två sekunder. Första gången den här säsongen...?

Nej överlag var det här ingen vidare period. Rautio har gjort det bra och vi ska nog vara glada att det bara är 1-0. Det slarvas väldigt mycket i passningsspelet och vi ställer återigen till det flera gånger i egen zon.

Däremot är det fysiska spelet bra och fortsätter vi såhär kommer Växjöspelarna tröttna ju längre matchserien lider.

Det fysiska spelet är väl egentligen det enda som är bra. Rautio också så klart.

Vad uträttar Jens Jakobs där ute?
Pajen måste upp även om han har varit ok.
Hardt har två växlar till.

In med Gallo.

Ser ut som det gjort tidigare i år mot Växjö. Man har väldigt svårt att komma till bra lägen. Med 0-1 i baken dessutom är det upp till bevis nu!! Den här nöten måste knäckas om vi ska ta oss vidare i denna serie!

Fan, fan, fan! Inte Little :cry:

Sörensen måste träna disciplin.

Marginellt bättre period men ärligt talat, Cluben skapar ju inte ett piss framåt. 1-1-målet är ju en hygglig bjussning av domarn.

Vi får inte dra på oss för mycket utvisningar. Även om vi har ett bra boxplay, så har Växjö tillräckligt skickliga spelare för att utnyttja numerära överlägen. Jävligt surt att vi ligger under efter två perioder.

Att släppa upp vattenskallen i tekningscirkeln sådär är inte en bra ide... horunge