Kom igen nu! Rösta på Anton Karlsson eller avgå alla! 8)
Vallokalerna har öppnat!
Kom igen nu! Rösta på Anton Karlsson eller avgå alla! 8)
Vallokalerna har öppnat!
Vi vet alla att Törnqvist är den enda sanna vinnaren. Någon annan vinnare vore en skandal!
Jag tycker att Vilmos Gallo ska vinna om det handlar om "fansens favorit". Jävlar vad populär han har blivit på så kort tid. Bra jobbat Vilmos!
Årets spelare sett till prestation och jämnhet borde vara Garreth Roe eller Chad Billins, men av andra skäl än prestationer (risk att de trotsallt drar pga klausuler eller via uthyrning) skulle jag hellre se detta pris mer som "fansens favorit" tidigare nämnt, så man verkligen kan ge den spelare som är lite mer "LHC" ett vackert om inte det vackraste prestigepriset man kan ge.
Spelare som verkligen känns nära till hands för att få prestigepriset är:
Jonas Junland - Vår absolut viktigaste spelare (Säg vad ni vill, men tycker ni annorlunda har ni fel!)
Broc Little - Spetsspelare / Nyckelspelare / Stomme med några framgångsrika år i LHC.
Anton Karlsson - Utvecklingskurva "enorm" och spelar stort! En personlig favorit!
Sebastian Karlsson - Har redan vunnit men märks ofantligt mkt när han saknas på isen. Viktig!
Vilmos Gallo - Fansens kelgris, som jag tycker vore toppen om han fick vinna faktiskt!
Det har förmodligen aldrig varit svårare att välja vem som är årets spelare. Beror på vad man går på. Hade inte gnällt om någon av följande tog det:
Roe - Skickligast i laget
Little - En riktig entertainer som levererar
Gordon - Rätt virke i den grabben
Billins - En av ligans bästa backar
Junland - Clubens viktigaste spelare (dock ej spelmässigt i år)
Sörensen - Galet skön spelartyp
A. Karlsson - Mr felfri
Gallo - Gallo!
Förstår inte riktigt den här hypen kring A. Karlsson. Tycker att han i nuläget inte ens är topp 5 bland backarna. Dahlström tycker jag har gått om honom i hierarkin (pga Dahlströms utveckling och inte att Karlsson ska ha blivit sämre). Det vittnar ju även istiden om då Dahlström snittar 1,5 min mer per match.
Årets spelare i mitt tyckte är Dahlström eller Roe. Då det är de två som har överträffat mina förväntningar mest. Dahlström med sin utveckling och Roe med det hårda jobb som han till skillnad från tidigare stjärnor lägger ner.
Förtydligande: Älskar Anton Karlsson men tycker att Rahimi, Junland, Billins, Dahlström och Forsling i nuläget är bättre backar ifall man ska jämföra, om än med väldigt lite marginal.
Årets spelare är ju lite in the eye the beholder så klart.
Antingen kan man rösta på den spelaren:
Årets spelare för mig ska vara den bästa. Bästa för Cluben, inte bäst för sitt eget spel. En som ger 100% varje dag och som över en hel säsong faktiskt bevisat en dennes insatser starkt bidragit till att vi tagit poäng i match efter match.
Broc Little, solklart.