Intressant, Ndur. Jag blev imponerad av Hansson i CHL och minns att jag även tyckte om det mesta från Krantz när jag såg honom ett par matcher i SHL. Men de kanske själva föredrar en större roll i Allsvenskan än 7 min/match i SHL. Tänkte jag ärligt talat inte på.
Sen är det ju lite som Blood är inne på att det saknas en riktig general som sätter lite skräck i motståndarna. En sån de inte får för sig att ge tillbaka mot när de boxats ut framför LHC:s kasse. Rahimi, Bibic, Urbom, Welch, Tollefsen, Frögren, Lance Ward och allt vad de har hetat de senaste åren.
Inte säker på att det behövs men det är i alla fall en typ som inte finns på backen i dagsläget.
Som flera andra är inne på så oroar jag mig lite över ekonomin. Nu ser detta år ut att räddas av Hultström, Dahlström och Forsling (även om den sistnämnde kan gå upp rejält i lön nästa år) men det kan man ju inte basera ett lagbygge på. Om vi värvar in en genomsnittlig SHL-back på 70-90K i månaden som vi inte hade behövt så är det en rejäl miss, även om den inte kommer synas lika mycket som en floppande offensiv nordamerikan. Men 70-90K kan ju vara skillnaden mellan en bra forward och en stjärnforward. Jag hoppas inte Emvall värvar en halvmesyr till tredje backpar för att sova bättre under sommaren. Hellre lita på Tagnes, Östman och Åkerman (och de unga spelarnas utveckling) och sen ha utrymme att förändra i truppen om det saknas något efter 18-20 matcher av serien.
jonas67>> Säger inte att du har fel men det vore riktigt jävla uselt att dra på en chansning och sen skriva "med största säkerhet". Han bloggar ju lite fria tankar emellanåt och borde i så fall skrivit där att "jag tror". Ville han göra en större grej av det kunde han ju alltid lägga på en "kom ihåg var ni läste det först" :roll: