Sakic wroteDet faktum att han säger att han vill spara Högbergs självkänsla när det står 1-3 efter en period måste ju innebära att han räknade med att det skulle rinna iväg ännu mer i period 2 och 3 och redan där och då såg matchen som körd. Såg den som körd vid två måls underläge. Visst, spelet var inte bländande men det kom åtminstone ett mål när det var åtta sek kvar inför en efterlängtad vila med god chans att få igång nått bra i period 2. Vilket jävla ledarskap alltså, vilket geni. Sveriges bästa matchcoach my ass! Är så satans besviken på den mannen. Visst, laget i sig var under isen, men det blir ju inte bättre av att vår headcoach gett upp hoppet om det här.
Bra att han svarar på frågan men det kanske hade räckt med att säga att han tyckte det var tungt att höra buropen och that's it.
Precis likadant i playin matchen som vi vände och vann mot Modo ifjol. Minns ej hur exakt hur mycket vi låg under med efter en period, 3 mål? Efter matchen frågade reportrar HUUUUUR lyckades du vända denna matchen, Roger? Vilken coachning/taktik valde du? Vad var tanken med målvaktsbytet? osv osv... Enda svaret han harkla fram var att han valde att ta ut Högberg av samma anledning som igår, att "spara" på honom till nästa match och gav inga som helst direktiv till spelarna förutom att "försök ligg på kropp så vi tröttar ut dom till nästa match, sen ja resten skötte spelarna antar jag..." typ. Redan där började mitt förtroende tappas helt för karln, han verkar så otroligt trött och uppgiven kring allt, han verkar slutat bry sig, tappat glöden helt på senare år, det lilla han hade från början.
För mig oförsvarbart som coach, med minst 40 min kvar att spela att utstråla till övriga laget att han ger upp matchen och att vi bara ska fokusera på nästa match. Jag menar det är HOCKEY vi spelar inte fotboll, 2-3 mål går att göra på väldigt kort tid. Om man ligger under med 2-3 mål med bara 1-2 minuter kvar att spela, då kan jag förstå det mer att man som coach och spelare kan vara lite uppgiven men inte med TVÅ perioder kvar att spela.