Som Köttet och flera andra är inne på så vill man såga så jävla mycket men man orkar fan inte. Det blir för många spaltmeter och frågan är om servrarna som det här forumet ligger på håller för det.
Men jag vill börja med att be om ursäkt för jinxen. Satte mig i bilen förra året och åkte ner och såg torsk mot Frölunda och 2-8 mot Saik. I år har jag åkt och sett torsk mot Hv och nu 2-7 i kväll. :oops: Verkar som att laget vinner på att jag sitter hemma och glor på tv:n. Bad news för grannarna och frugan. :?
Det som gör så jävla ont i mig är när motståndarna gång på gång verkar tycka att det är så jävla roligt att förstöra vårt spel och vi gång på gång på jävla gång inte har något att svara med förutom hängande huvuden och någon beige jävla frustrationstvåa för holding. Även om motståndarna är regerande mästare och seriefavoriter, eller som förra året när vi hade åtta lag före oss i serien, så kommer motståndarna in och pratar om våra skickliga spelare inför match. Sen går de ut på isen och åker som fan, grisar vid sargerna, offrar sig och täcker skott och ger allt för att få en klubba emellan. En följd av detta blir även att motståndarnas målvakter börjar storspela eftersom vi inte får nog lätta avslut och inte lyckas samla geist nog att jobba oss till bra avslutslägen igen.
När vi får två minuter i 5 mot 3 idag så blir två saker uppenbara(och likaledes pinsamma):
- Saik vill mer än oss.
- Saik tycker att utmaningen är rolig. Vi tycker att den är jobbig/frustrerande/irriterande.
Varför blir det så här? Varför är det inte vi som tycker det är roligt att förstöra för dem? När deras kommun bestämde att de ville ha Zackrisson så hade vi inte en jävla chans. Det är DE som är favoriter. Ändå pratas det om våra stjärnspelare i media.
Som Lukkinen och flera är inne på så vet vi ju hur tjuriga de blir när man spelar hårt på dem. Vi gjorde det i båda matcherna i CHL och förtjänade att gå vidare då. Plocka fram de banden om du har slut på idéer, Melin. Fokusera på att göra livet surt för kusinerna från Norrland. Lägena kommer att komma, och då är det istället de som tycker livet är orättvist. Då sitter snart Stjärt på presskonferensen efteråt och pratar om vunnen skottstatistik och att Rahimi är ute efter att skada. Men vi måste lägga om kursen i den här serien. Fokusera på att trycka ner dem och sen vända blixtsnabbt när vi får bra lägen.