Leffe wroteKapten Duck wroteAndreas Johansson wroteDom är inte så bra defensivt, Little och de andra, men straffar oss när de ligger på rulle och får chanserna. Det är något vi måste lära oss. I dag tycker jag att vi ger bort matchen.
Bäst +/- i Cluben? Little. +15
Så atte......
Fast +/- har ju inget att göra med AJ:s kommentar. Little har vart inne på 3:e mest baklänges mål i Cluben, att han sedan vart inne på 15 fler mål framåt gör ju inte hans defensiv speciellt mycket bättre.
Dock så är ju uppenbarligen inte speciellt många HV spelare bättre defensivt med tanke på 3-2 målet :lol:
Absolut. Det har du rätt i. 2 mål mer än Junland till exempel. Jag kryper till korset och gör en pudel. AJ har rätt. =)
Något jag såg nu som var anmärkningsvärt var att Hardt som bara spelat 8 matcher mindre varit inne på hälften av så många mål Little varit inne på. Visst har han några få TOI/game mindre och visst har han lirat lite i en stabil tredjelina med Sebbe och nån mer men ändå. Hur kommer sig detta? Jag får inte ihop det.
Little snittar 0.64 baklängesmål/match.
Sjögren snittar 0.55.
Hardt snittar 0.38.
När man lägger upp det så där så suger ju Little till och med och jag som fått intrycket av att han jobbar bra i defensiven med backcheck. Vet att han dröjer ibland och tar långa byten men att det skulle vara det?