PP var bedrövligt, snacka om att dra ner på tempot och göra det svårt för sig själva. Melins lösning:
Slänger in Salmonsson, Almtorp, Sundh ihop med Junland och Rahimi sista 15 sek på PP och pang 2-1. 🙂
Rahimi och Junland måste vara trötta från igår sa A.Johansson inför 3e, då låg de på en lägre istid än tidigare matcher och Junland hade ynkliga 19 min igår. Idag var båda uppe på mer 'vanliga' 25 respektive 27min. 😛
Taffe var bedrövlig, Little & Sjögren grymma!
Rahimi två mål, ett i PP och ett i öppen kasse från hela plan. Härligt!
Var lite orolig när Rautio släpper 1-0 som jag tror han själv var besviken på att han släppte in, oduglige Strömwall med sitt 3e av totalt 4a gjorda mål i SHL denna säsong mot oss naturligtvis.
2-0 kan han inte göra mycket mer, tamt ingripande av Hansson och Bäckman framför kassen där. Slarvigt i momentet innan av Almtorp som tappade puck alldeles för enkelt.
Förstår inte varför man mönstrar Hansson med Bäckman och Carlsson med Dahlström, borde man inte byta plats på Hansson och Carlsson? Känns som man skulle kompletterat backparen betydligt bättre då.
Carlsson var förövrigt stabil återigen och gör ett grymt jobb, Dahlström med 21 min och har verkligen växt senaste tiden.
Trots match igår och domarna som gjorde sitt för att hitta utvisningar på våra killar så räckte det inte den här gången för HV.
Härlig seger, bra jobbat killar!